Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart ALT er på plads undtagen banken..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi er 3 unge mennesker, som har fundet et rigtig godt koncpet til at nyt fitness center. Vi har kontakt med leverandørere og revisor samt udlejer. Vi har fundet det perfekte lokale som er på omkring de 1000 m2, og koster omkring 37.000 om månden. Dog bliver huslejen lidt dyre, da der skal laves omklædningsrum osv og lavet udsugning.

Vi har IKKE noget, som vi selv kan invisterer i det, hvilket jo er det største problem i forhold til banken. Hvor meget vi skal låne endnu, vides heller ikke, da der er rigitg mange som først vil gå videre med noget når banken har sagt "go". Men hvad er chancen for, at banken vil sige "go" til os, som selvfølgelig har et godt koncept i hånden, og også har gode muligheder for at trækker medlemmer til? Vi kan jo sagtens stå og sige, at vi er billigere end centret på den anden side af vejen, og at vores maskiner er ligeså god kvalitet, og at vi regner med at ville have omkring 1000-1500 medlemmer. Men hvordan overbeviser man lige banken om, at det faktisk vil ske?

Vi ved godt, at mange banker vil have, at man har omkring de 20-30% i egenkapital, men vi har opsøgt en bank, som faktisk KAN låne en god sum penge, uden egenkapital, hvis de ellers tror nok på vores koncept og ved, at de kan få pengene hjem igen..

Pt, har vi arbejde ved siden af, at vi læser HF enkeltfag, hvor vi dertil får SU og den sidste er lige blevet færdig med sin læreplads.

Hvad gør vi lige? Hvis vi skal have fat på en egenkapital, så er vi jo nødt til at låne pengene et andet sted fra, for vi har ikke lige nogle penge til at stå! Jeg ved, at man kan søge om investrorer, men det koster omkring 12000 kr at oprette sådan en annonce her inde, hvilket vi ikke lige har lige nu.

Jeg håber i vil hjælpe os!

Mvh Stine H.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 00:03

Hej Stine, 

I har jo behov for en stor investering i udstyr etc?
Jeres kapitals behov er jo langt højere.

Det er nok bedst at kigge efter Investore eller business angels.

Evt. brug LinkedIn.. Det er ikke et helt dårligt værktøj til at finde nye kontakter.

Men, trust me.. Det kræver sgu meget fod-arbejde i at komme i mål med sådan et projekt. Der er ikke medvind i sådan et projekt, når i ikke selv har kapitalen. Der er årsager til at ikke alle studerende kaster sig ud i dette. Idéen i sig selv er ikke nok.

Sorry, if I'm too honest.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Nov 14
Skrevet kl. 11:30
Hej og tak for dit svar!:-)

Investeringer i udstyr osv behøver vi ikke tænke over, da vi kan låne det for et vis beløb om måneden.

Det vi skal bruge penge til er faktisk forudbetaling af husleje for de første 6 mdr og den normale husleje. Der ud over til køb af disk, computer og de systemer der skal laves. Reklamer skal der også laves.

Men bare det i sig er meget dyrt! Der er jo også lokalet som skal laves om, dog skal vi ikke stå for den fulde renovering, det skal udlejer, også bliver lejen dog højere.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 12:12

Stine Heitmann:
Investeringer i udstyr osv behøver vi ikke tænke over, da vi kan låne det for et vis beløb om måneden.

Det er da immervæk en udgift som må være af en væsentlig størrelse hvis i skal fylde mange hundrede kvadratmeter med maskine.  På mig virker det lidt som om at i slet ikke er klar over hvor hårdt presset fitness markedet er pt.   ingen seriøs bank vil låne jer penge  til et så risiko betonet projekt.

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 12:27

Derudover er der ingen, som vil investerer penge i noget, hvor I overhovedet ingen penge har lagt. Minimum krav er i hvert fald at I har lånt alt hvad I kan.

Det er en falliterklæring at sige "Vi har IKKE noget, som vi selv kan invisterer i det".

Desuden lyder det ikke til at I har styr på udgifter mm.

Jeg skriver om visum på ciriusonline.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 12:48

Hjaelpereee:
Desuden lyder det ikke til at I har styr på udgifter mm.

Fuldstændig enig

hvad med udgifter til:

lys, varme, vand

Løn

Maskiner / udstyr

Merudgifter til husleje når der er ombygget?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Nov 14
Skrevet kl. 13:31

Tak for svar.

Vi har HELT styr på udgifterne, og vi har kontakt til revisor og har kontakt til alle leverandørere osv. Vi har styr på hvor meget vi skal tjene om måneden for, at det hele kan køre rundt, og vi har også styr på, hvad maskinerne koster og hvad vi skal give om månden for dem. Vi har snakket med ALLE der er værd at snakke med, og vi ved præcis hvor meget husleje vi skal af med om månden. El, vand og varme har vi også styr på.

Vi har lavet et regnskab, hvor ALT er medregnet: Løn, husleje, vand, el,varme, udstyr, revisor, reklamer osv. - Her er der også regnet merudgifter, når der er bygget om. 

Det problem der er, er at vi kun selv har et ret lille beløb at kan smide i det, som er næsten = ingen ting for banken. Vi har kontakt med en bank, som faktisk KAN hvis de vel og mærke vil, kan låne penge uden egenkapital. (et ret stort beløb).

Vores center, som bliver omkring de 1000 m2, skal på ingen måde fyldes op med maskiner. Halvdelen af centret, bliver til maskiner, og den anden halvdel til de andre ting, som vi har med i vores koncept.

Igen, tak for jeres svar. Kan godt se jeg burde have uddybet mig noget mere.

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 14:42

I får jo næppe nok medlemmer den første måned. Ej heller den anden måned. Hvad hvis centeret først lige kan køre rundt om 1 år?

Jeg er ked af at sige det, men I finder næppe en investor eller en bank, som er villig til at smide så mange penge ind. I burde selv kunne
spare 500.000(166.666 hver) op, også se om I ikke kan låne 1.000.000 af banken med en ordenlig forretningsplan, hvor ALT er gennemtænkt.

Også skal I vel også være forberedt på at arbejde røven ud af bukserne GRATIS de næste 12-24 måneder.

Hvis I ikke kan skaffe 500.000 selv, som 3 personer, så er projektet nok ikke realistisk. 

Jeg skriver om visum på ciriusonline.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Nov 14
Skrevet kl. 14:51

Jeg har regnet frem til, at vi selv skal skaffe 600.000 for at låne de penge, som vi skal i banken. Alt er regnet ud. Men det jeg har brug for, er vejledning og guide til, hvordan man opnår det man gerne vil. Der går jo flere år før, at vi har fået de penge skrabt sammen. Derfor ville jeg gerne vide, om der var andre muligheder, men det ser det ikke ud som.

Vores regnskab vi lavet ud fra, at vi ikke selv skal have løn før det hele køre rundt, og at centret ikke de første mange mdr har mange medlemmer. Alt er gennemtænkt, problemet er, at der går lang tid før, at det kan komme op at køre, og derfor tænkte vi, at der måske var andre, som var interesseret i at høre, om projektet kunne være noget for dem - og deltage i det. Måske en investor eller almindelige mennesker, som selv kan se idéen i det.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 15:55

Hej Stine 

Udover jeres egen budgettering, (hvor i nok skal regne med at det skrider 10-15% til udgifter i ikke har erfaring til at forudse) så er nøglen til bankboksen bundet op på hvad branchen giver af afkast. I skal finde et (helst to) Fitnesscenter beliggende i samme størrelse by og med samme opland, og som er i selskabsform - og så skal i købe deres regnskaber. Det kan i gøre online hos virk.dk. eller hos private udbydere.

Jeg kan forstå at jeres kapitalbehov er omkring 2 mill. - og alene derfor kan jeg godt røbe at hvis ikke selv kan investere andet end jeres tid, - så skal i også beregne jeres egen løn med i udgifterne. Hvis man selv skyder penge i, har man en interesse i at beskytte sin investering, og kan derfor arbejde gratis. Hvis ikke man selv har penge i klemme, skal banken eller investor sikre sig at der er penge til at drive centeret videre med ansatte. Ellers vil man ikke have en virksomhed, - men jeres private projekt.

I kommer til at hæfte personligt for banken, selvom i laver firmaet i selskabsform. Her kommer problemet med lejemålet, for hvis det skal bygges om specifikt til et fitnesscenter med toilet og især bad, - så tror jeg ikke at udlejer alene vil leje til et ApS, men have mere garanti. Ydermere, så er et erhvervslejemål typisk på 2 år hvor det er uopsigeligt fra lejers side, - og det vil sige at i potentielt skylder 1 1/2 års husleje, som skal lægges oveni i jeres kreditvurdering på det oprindelige beløb i ønsker at låne. Noget tilsvarende vil kunne gøre sig gældende på jeres lejede fitnessudstyr.

Så alt i alt, skal i være "gode for" omkring 3 mill. kr. - og det tror jeg oprigtigt bliver op ad bakke med jeres unge alder og formentlig beskedne historik i banken.

DERFOR skal i bruge nogle penge i selv har sparet op, til at skaffe DOKUMENTATION for at det kan lade sig gøre at drive netop jeres fitnesscenter, og her vil banken især lægge vægt på at andre har gjort det før jer under tilsvarende finansielle vilkår.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)