Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende spørgsmål til årsregnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Da det er mit første regnskabsår, har jeg nogle grundlæggende spørgsmål til dette.

Hvilket regnskab skal Skat have? Er Resultatopgørelse og ballancen nok?

Når jeg har udarbejdet mit regnskab i excel, hvordan skal Skat modtage detl? Via email?

I hvilket regnskab skal man gøre brug af de statiske kontonumre som fx 3100 Salgsfremmende omkostninger o.l.?

Håber I kan svare

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41

Er du et selskab - skal du følge årsregnskabsloven og der skal indberettes efter helt faste retningslinjer som et excel slet ikke vil dække og indberetning skal ske elektronisk med årsberetning / ledelsesberetning + du har selvstændig selskabsselvangivelse

Hvis du er personlig virksomhed skal du ikke indsende regnskab men udfylde udvidet selvangivelse (fra 9/3 klar) med dit resultat, og forskud skulle ha været udfyldt for at få betalt skat rettidigt under 2014 men nu bare en dag til dag rente frem til 1/7 og derfra strafrente oveni http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

Dit regnskab med alle bilag gemmes 5 år og fremlægges ved skattekontrol

vh John H

Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 00:47

Cookie - John Hannover:

Hvis du er personlig virksomhed skal du ikke indsende regnskab men udfylde udvidet selvangivelse (fra 9/3 klar) med dit resultat, og forskud skulle ha været udfyldt for at få betalt skat rettidigt under 2014 men nu bare en dag til dag rente frem til 1/7 og derfra strafrente oveni.

Min virksomhed er personlig eget.

Mener du at blanketet er tilgængelig og skal udfyldes efter d. 9/3 2015, eller at jeg at jeg skulle have haft udfyldt den før, og nu får strafferenter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50

linnegaard:
Mener du at blanketet er tilgængelig og skal udfyldes efter d. 9/3 2015, eller at jeg at jeg skulle have haft udfyldt den før, og nu får strafferenter?

nej du skulle ha forskudsregistreret dit indtægt og betalt skat af overskud 2014 i 2014. Hvis du ikke har gjort det, eller betalt frivilligt ind - så påløber der dag til dag rente fra 1/1 til 30/6 2015 på den skat der skulle ha været betalt i 2014 og fra 1/7 oven i det en strafrente - men det er jo ikke voldsomme beløb med mindre det er store overskud du ikke har betalt skat af

vh John hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)