Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og sælge

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino. Jeg går med ekstra fritid på hånden . Og har så fået den ide at gerne vil , købe fiskegrej fra normale grej butikker i USA til den pris andre kunder os køber det til , og så sælge det igen til måske 150kr mere end hva jeg købte det til over en gratis hjemmeside hvor folk kan betale via PayPal , og vis jeg sku give et bud på hva jeg ville tjene om året , så ville det nok være 1000kr om året MAX , men det gør ik noget fordi min tanke er ikke og tjene penge på det , det bare tidsfordrive. Og jeg gør det som hygge/hoppy ved siden af mit job . Mit spørgsmål er så,
Er der nogen regler jeg skal overholde feks
1- cvr nummer ?
2-skat?
3-moms?
4-bogholder og alle de ting som man nu skal i et normalt firma ?

Eller kan jeg bare spinge ud i det uden og tænke på de ting ?
Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

1 - Ja krav om CVR da du skal være importregistreret for at købe fra uden for EU erhversmæssigt (videresalg) Se importregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html og se om at stifte CVR http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

2-Alle indtægter minus tilhørende udgifter = overskud skal opgives til skat - i udvidet selvangivelse fra rubrik 211 og ned - skat = samme som personlig indkomst/løn

3 - Ikke krav om momsregistrering før du kan se at du vil sælge for over 50.000 kr på en 12 mdrs periode

4 Ikke nogen krav - det afhænger jo helt af hvad du selv mener at klare

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 23:05

Tak for svar John. Men de ting du beskriver jeg skal gøre , er det os de regler vis det bare er en hoppy ting uden indkomst for øje? Og det med skat , er det ik bare og samle alle kvitteringer på alt hva jeg køber og sælger og så regne det ud og så oplyse skat ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17

Som du beskriver dine tanker, så mener jeg at følge de regler som john noterer er at skyde gråspurgve med kanoner -  men det er muligt at det er reglerne,,men men men

Personligt ville jeg da blot købe og sælge som privat person...til privat person og droppe alt hvad som hedder CVR, moms, skat og andet...

Som at sælge lidt limonade på den lokale vej

Serie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27

Ja hvis told ser dig importere fra USA i en stil de kan gætte er til videresalg så er det kravet helt enkelt - og det koster intet og er ikke spor vanskeligt og ellers jo - det er bare at samle alle indtægter og udgifter og opgive overskud til skat hvis du ikke er momsregistreret - så det er ikke spor kompliceret

Det er ikke hobby når det er for indtjening og import med videresalg for øje - heller ikke selv om det er små beløb - Ser told det som det det er - import med videresalg for øje - så ryger varen bare retur og du får på sigt bod - så da det intet koster at være lovligt importregistrerret - er det uproblematisk synes jeg. Momsen ved import skal du så bare betale når du ikke er momsregistreret men det er jo samme sag hvis det var en privat import så INGEN forskel i besvær heller men du kan jo bare prøve at importere uden registrering og se om det går - det gør det sikkert et stykke hen ad vejen så længe det du importerer ikke er noget private ikke ville gøre og ikke i større mængder end private ville gøre - men som sagt - ingen omk og samme regler i øvrigt - 

OM det hele så er besværet værd - trods alt import - lidt told og evt importgebyrer osv - for noget der reelt set ikke tjenes meget på - er jo bare et forsøg værd

vh John H

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 23:50

Ok tak John . Men for at gøre det lidt nemmere for mig og forstå . Kan du så lave en lille punkt for punkt hva jeg skal gøre . Vis jeg vil feks købe ting fra eBay eller andre hjemme sider uden for dk , og så sælge dem fra en lille gratis hjemmeside hvor betaling sker vis PayPal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33

Loven er klar nok

Register CVR med importregistrering - hos virk.dk - startblanketten som i mit tidl. link - så snart det er med videresalg for øje

Taler vi helt småbeløb går det nok uden registrering - men med risiko for at told returnerer varene til USA - 

Før regnskab - indtægter minus udgifter = overskud som opgives til skat i rubrik 211 i udvidet selvangivelse

vh John H

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 01:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ok men jeg vil gerne ha det bliver så enkelt som muligt , så hvilken krav er der vis jeg køber tingende inde for EU , jeg har hørt at det er nemmere vis det er inde for eu ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04

Akili:

Ok men jeg vil gerne ha det bliver så enkelt som muligt , så hvilken krav er der vis jeg køber tingende inde for EU , jeg har hørt at det er nemmere vis det er inde for eu ?

Nu strammer du lige din søgen efter service

Men til gengæld viser du den voksne del af Amino erne  - hvad et Curlingbarn er og hvordan et sådan fungerer...

Serie

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)