Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Låsby
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Kagedeko Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en internetbutik og vil/skal derfor momsregistreres.

Jeg starter op i starten af januar, og vil derfor høre, hvornår det er bedst/jeg skal momsregistreres pr. Jeg har købt varerne, som jeg får leveret midt/sidst i december. Skal jeg være registreret pr. den første dato jeg får leveret varerne? det ville være nemmest ikke, at skulle lave regnskab for 2007. Er det bedst at vente med at starte butikken op/at få leveret varerne til senere?

Jeg skal have lavet en indløsningsaftale med PBS. Kan jeg få den lavet nu, selvom jeg først har momsregistrerings startdato efter nytår?

På forhånd tak.

MVH Lone Nielsen.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 08:40

Du bør være momsregistreret på den første dag du har udgifter (dagen regnes som fakturadato).

Det med regnskab (herunder momsregnskab) lyder som om det er en hurdle for dig som du skal over. Hvorfor ikke tag denne hurdle nu, mens der ikke er for mange poster. Jeg synes du skal starte virksomheden nu.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 08:50

Du kan sagtens indsende registreringen nu, men angive startdato til 1. januar. Så får du et CVR nummer med det samme, som du kan bruge ved kontakt til leverandører.

Min kone har netop startet virksomhed, og hun fik sin indløsningsaftale umiddelbart efter at virksomheden havde startdato, men ansøgningen blev indgivet før. Jeg tror ikke PBS tager det så tungt at din virksomhed endnu ikke er aktiv.

Fra Langeskov
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 21:31

Efter min overbevisning ville det være en likviditetsmæssig foredel at starte virksomheden i år og dermed kunne få momsen refunderet for dine varekøb allerede i januar, da der kan laves en momsafregning for fjerde kvartal 2007.

Alternativt ville man skulle vente til april og få momsen med på afregningen for første kvartal 2008.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 06:31

På de salgsfakturaer man skriver skal der tillægges moms fra den dato der står på momsregistreringen.

Kun de købsfakturaer der er dateret efter datoen på momsregistreringen kan indgå som købsmoms og således fratrækkes i momsregnskabet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)