Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foreningsdomæne købt af privat - Må man det ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er formand for en lokal forening hvor vi selvfølgelig har en hjemmeside og dermed et domæne. Det er i sin tid købt af en privatperson, som nu er blevet rigtig sur og tvær og er trådt ud af foreningen. Han vil ikke afgive domænenavnet, selvom det er blevet betalt af foreningen hele vejen igennem tillige med webhotellet.. Spørgsmålet er så: kan han det ???

Jeg mener at der for nogle år tilbage var nogle sager omkring opkøb af kommunenavne. De var blevet opkøbt af privatpersoner, således at kommunerne ikke kunne købe dem. Dette blev kendt ulovligt, da de var registrerede navne og dermed ikke tilhørte privatpersoner.. Jeg kender også til en sag vedr. en virksomhed, hvor en landekode var blevet opkøbt af en privatperson, som måtte afstå navnet, da det tilhørte virksomheden..

Jeg regner med/håber på at vi kan snakke ham til rette, men mon der er nogen som ved om vi med rettens hjælp kan få navnet, hvis sagen skulle gå helt i hårdknude ? Eller er det en umulig kamp at kæmpe ? Det skal måske lige nævnes at navnet er et bynavn, som jeg jo mener tilhører byen og ikke en privatperson... Og man kan jo spørge sig selv om hvad pokker manden skal bruge det til, når han ikke længere ønsker at være en del af "det hele"....

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

De almindelige formueretslige regler er ikke sat ud af kraft, selvom 'genstanden' står registreret i hans navn. Så jeg mener ikke I overhovedet behøver at gå så langt som at tale om tilknytning til navnet.

Hvad hvis han havde købt 10 termokander til foreningen og tilfældigvis havde fået sit navn skrevet på regningen. Så ville du ikke være i tvivl, vel?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)