Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat indskud i enkeltmandsfirma (tømrer) - ud igen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand og jeg har ved firmastart i maj indskudt 100.000 til køb af firmabil. Nu vil vi gerne kunne trække pengene ud af firmakontoen og tilbage til vores private opsparing, eller i det mindste sikre at vi ikke bliver beskattet af pengene. Hvorledes gør vi dette? Vi har desværre ikke bogført beløbet som "mellemregning" som vi burde. Vi bruger Dinero regnskabs program, men er helt "grønne".

Venlig hilsen

Tømrerens kone

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 19:12

I kan roligt trække de 100.000 kr. ud igen. Han bliver beskattet af overskuddet
At flytte penge rundt gør intet :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31

RYGE:
Vi har desværre ikke bogført beløbet som "mellemregning" som vi burde. Vi bruger Dinero regnskabs program, men er helt "grønne".
I kommer ikke til at betale skat af det - men hvordan har I så bogført beløbet mon - det må jo mangle et sted skulle man tro  eller også er bilen ikke med jeres regnskab overhovedet - for ved købet af den må der jo være en udgift - og hvad var så modkonto, hvis ikke mellemregning

jeg synes jeres regnskab må mangle noget - også hvis I bare hæver 10000 igen fra firmakontoen - men I kommer ikke af med skat af det - bør bare klart få regnskabet korrekt

Jeg går i øvrigt ud fra det er i en personlig virksomhed og ikke et selskab

Jeg synes i øvrigt en tømrer må ha så tilpas meget at det kan være klogt at la en regnskabskyndig gå regnskabet igennem i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)