Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubuden gæst på min Googlekonto og website - vejledning søges!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidligere i dag får jeg en mail fra Google Webmaster tools, at der er blevet tilføjet en ny ejer til et af de websites jeg følger. Jeg følger to website, min egen webshop og min arbejdsplads's website, hvor jeg er ansat. Det er det website hvor jeg er ansat, som har fået tilføjet en ny ejer. Der er ingen på min arbejdsplads, som vil kendes ved den email der er brugt, så jeg opfatter det som meget mystisk, og undersøger det nærmere. Jeg kan se at der på websitets FTP server er lagt en godkendelses file, skabt i Google webmaster tools, samt en tekstfile kaldet sss.txt indholdende en smily. Jeg fjerne begge filer fra FTP serveren og få personen fjerne som medejer af websitet i GWT.

Det som nu bekymre mig meget, er hvordan er personen kommet ind på vores FTP server og har lagt disse to filer. Har han mon brugernavn og adgangskode til FTP delen ? og hvordan finder jeg ud af det ?

Noget der bekymre mig endnu mere, er hvordan han er kommet ind i min GWT. Det er min personlige Googlekonto jeg har brugt, og bruger som adgang til GWT. Ud over det køre jeg med 2-step-verfication på min Googlekonto, så hvordan personen er kommet ind og har skabt en godkendelses file er mig en gåde. Jeg har naturligvis skiftet kode på min Googlekonto.

Hvad mener i jeg burde gøre nu for at finde ud af mere ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 18:30
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:43

Jeg havde selv samme bekymring for lidt over et år siden, og kunne simpelthen ikke forstå hvordan det kunne lade sig gøre.

Det viste sig at være det SEO / Adwords bureau vi havde tilknyttet et par måneder for inden, der havde været inde og tilføje en ny profil i forbindelse med oprettelsen af vores Google Shopping / PLA kampagne, og vi havde naturligvis selv givet adgang i forbindelse med indgåelse af aftalen. De nægtede i første omgang, men det viste sig "heldigvis" at den ene ikke havde helt styr på hvad den anden lavede, så der var en naturlig forklaring.

Kan det være noget i samme stil der er sket her?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:50

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
Det viste sig at være det SEO / Adwords bureau vi havde tilknyttet et par måneder for inden, der havde været inde og tilføje en ny profil i forbindelse med oprettelsen af vores Google Shopping / PLA kampagne, og vi havde naturligvis selv givet adgang i forbindelse med indgåelse af aftalen. De nægtede i første omgang, men det viste sig "heldigvis" at den ene ikke havde helt styr på hvad den anden lavede, så der var en naturlig forklaring.

Kan det være noget i samme stil der er sket her?

Nej, det tvivler jeg på.

Det er ikke min egen webshop som er ramt, men min arbejdsplads website der er ramt. Og der har vi ikke haft nogle udfra til at arbejde på websitet. Jeg prøver at få kigget i FTP loggen på min arbejdsplads, for at se om det kan give nogle hint. Men det er stadig en gåde, hvordan personen er kommet forbi min 2-step-verification på min Google konto.

- Kim -

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)