Tidligere i dag får jeg en mail fra Google Webmaster tools, at der er blevet tilføjet en ny ejer til et af de websites jeg følger. Jeg følger to website, min egen webshop og min arbejdsplads's website, hvor jeg er ansat. Det er det website hvor jeg er ansat, som har fået tilføjet en ny ejer. Der er ingen på min arbejdsplads, som vil kendes ved den email der er brugt, så jeg opfatter det som meget mystisk, og undersøger det nærmere. Jeg kan se at der på websitets FTP server er lagt en godkendelses file, skabt i Google webmaster tools, samt en tekstfile kaldet sss.txt indholdende en smily. Jeg fjerne begge filer fra FTP serveren og få personen fjerne som medejer af websitet i GWT. Det som nu bekymre mig meget, er hvordan er personen kommet ind på vores FTP server og har lagt disse to filer. Har han mon brugernavn og adgangskode til FTP delen ? og hvordan finder jeg ud af det ? Noget der bekymre mig endnu mere, er hvordan han er kommet ind i min GWT. Det er min personlige Googlekonto jeg har brugt, og bruger som adgang til GWT. Ud over det køre jeg med 2-step-verfication på min Googlekonto, så hvordan personen er kommet ind og har skabt en godkendelses file er mig en gåde. Jeg har naturligvis skiftet kode på min Googlekonto. Hvad mener i jeg burde gøre nu for at finde ud af mere ? - Kim - |
Prøv at se denne side. Der kan du se alle logins på din google konto.