Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rette forkert lønseddel i danløn?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet til at snyde en medarbejder for 8 timer på den sidste løn jeg har lavet i danløn.

Jeg har desværre bogført den, kan det passe at jeg ingen mulighed har for at annullere lønnen og laver ny, og korrekt løn?

Hvis ja, hvad gør jeg så lige?

Jeg har googlet som en gal, men uden held, der sidder sikkert en klog herinde der kan hjælpe, sidste frist for at køre løn er mandag kl 10, så det skulle jo nok kunne nås.

på forhånd tak for hjælpen!

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:04
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:58

Du kan ikke ændre noget der er kørt til betaling via nets uden du skal via bank og nets for at ændre og det har et stort gebyr

Du kan godt køre en negativ løn i danløn og så en ny normal - men det ændrer ikke netsbetalingen  og jeg kan ikke overskue om det kan lykkes som det du beskriver

Hvorfor kører du ikke en ny løn for de 8 timer der mangler og bruger bikort frem for hovedkort så der ikke kommer nyt fradrag  - så vil tingene som jeg ser det gå fint og du skriver bare  LØN KORRIGERET og for medarbejderen vil skatten også blive samme. Det vil virke . Ellers skriv til danlønhælp via deres hjælp funktion

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:18

Hej Mette,

jeg har et andet forslag.

Kør evt. din medarbejders løn tilbage - se vejledning her https://www.danlon.dk/webhelp?command=SelectHelpTextNoTree&selectedTextId=1370953592796

Herefter vil lønnen være nulstillet. Det eneste problem er, at NETS ikke stopper lønudbetalingen automatisk. Du kan ringe til dem og få den stoppet, men det er besværligt og koster et gebyr.

Derfor forslår jeg, at du istedet herefter kører en ny løn på medarbejderen med de rigtige timer og fratrækker den første lønudbetaling som acontoløn.

Ulempen er at medarbejderen får tre lønsedler. De to udligner hinanden og den tredie er den korrekte. Medarbejderen vil også modtage to udbetalinger og endelig vil du få lidt mere bogføring

Jeg håber, at du kan bruge dette.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 11:05

Tusind tak I to. Umiddelbart lyder det til at det nemmeste er at lave en ekstra løn på bikort, det prøver jeg.

godt nytår :-)

Telefonpasning her.

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:19

Mette Monty Koor:
Tusind tak I to. Umiddelbart lyder det til at det nemmeste er at lave en ekstra løn på bikort, det prøver jeg.

Husk i så fald at holde øje med ATPen.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

SWcotspain:
Husk i så fald at holde øje med ATPen.
Yes-  men den burde ikke komme på ved en 8 timers lønseddel normalt - men ja hold lige øje med om den skal tages væk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 14:17

Cookie - John Hannover:
Yes-  men den burde ikke komme på ved en 8 timers lønseddel normalt - men ja hold lige øje med om den skal tages væk

Det kan have betydning for ATPs størrelse, hvis de 8 timer gør, at medarbejderen komme over 39, 78 eller 117 timer i december.

Mvh

Stig

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 19:53

hun skulle have haft 68 timer, men har kun fået 60.

jeg er i gang med at lave den ekstra lønseddel, men er nu stødt ind i et andet problem... to af mjine ansatte får fast gage, og den har jeg jo bogført en gang, men nu hvor jeg går ind og vil lave løn for den samme periode en gang til, så hopper den på igen, og jeg kan ikke slippe uden om den...

for pokker altså....

Telefonpasning her.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:10

Søde Mette :-)  - kan du ikke lave en aftale med den ansatte om at få de 8 timer på næste månedsløn?

Det er da det aller nemmeste -og januar er en god måned at få lidt mere i posen.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)