Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af sw-udvikling i Indien, Ukraine el.lign.?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Har nogle her erfaring med køb af sw-udvikling i udlandet?
Jeg er ved at beskrive en ide til en app (ikke spil), men har ikke den store erfaring med app-udvikling, på trods af at jeg tidligere har arbejdet som systemudvikler på flere platforme.
Jeg tænkte derfor, at jeg kunne få nogle i udlandet (Ukraine, Kina, Indien el.lign.) til at stå for udviklingen, hvorefter jeg selv sørgede for at teste og endelig gjorde app'en tilgængelig i AppStore m.m.
Hvordan får man fat på sådanne freelance-firmaer i udlandet?
Hvad må man forvente i timeløn?
Hvad med rettighederne - der skal vel laves en kontrakt?
Hvis der senere skal laves fejlrettelser og/eller udvidelser...hvad så?
...og sikkert mange flere spørgsmål :-)
Pft
Peter
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:55

Flere i mit netværk har gjort det som du tænker på eller så kender de nogen som har gjort det... Der er ikke eneste succes-historie !

Fra Ringsted
Tilmeldt 6. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Cbox Skrevet kl. 15:08

Jeg har personligt benyttet mig af oDesk til forskellige opgaver med stor success. Det er lidt som Amino freelancer, blot internationalt og med fokus på dette.

Ved at sætte sin opgave til at der er betaling ved afslutning af projektet, så har de altid været mere end interesseret i at levere et godt stykke arbejde og hurtigt, så de får deres penge.

Der hvor det bliver svært er ved større projekter. Det kræver som regel en form for projektledelse og ikke mindst en gennemarbejdet projektbeskrivelse. Uden en beskrivelse vil udviklerne altid springe over hvor gærdet er lavest. Så sørg altid for at komme helt ud i alle krogene og overlad intet til deres beslutning/fantasi.

Men ellers er jeg enig i at det er rigtigt svært og med globaliseringen via nettet de seneste år er det blevet rigtigt svært. Den betyder nelig at de nemt kan skaffe arbejde til højere løn end tidligere via f.eks. oDesk hvis de kan noget. Så glem alt om at finde dygtige udviklere til 50 kroner i timen. Det er efter min erfaring et overstået kapitel og mere held end forstand hvis du finder sådan en. Og finder du en er det ofte et spørgsmål om tid før de er videre i et andet firma, fordi de kan få en højere løn.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)