Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import som agent

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hermed mit første indlæg på siden, så jeg håber i overlever at mit spørgsmål måske er sat i helt forkert kategori :-)

Jeg har startet en virksomhed, som skal arbejde som agent for udenlandske virksomheder mht. at forhandle deres produkter, i DK. Altså arbejder jeg på kommission for de udenlandske virksomheder. 

Mit spørgsmål lyder så på, om det er mig der skal betale told osv? Altså hvis jeg f.eks. får en aftale i hus med SuperBest med at sælge 500 skærebræt til dem, og de kommer fra USA el. Kina (Altså UDEN for EU), er det så mig der skal sørge for selve importen med betaling af importmoms, told osv, eller er det SuperBest der skal gøre det?

Håber i kan hjælpe mig lidt

Mvh Alexander

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtageren får regningen ja.

Mangler du kontakter?
Sidder med mange på smykker, læder, jade, silke osv.

Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Firmaconnect,

Tak for svar! Er der så nogle faktiske udgifter for mig som agent, det er der vel ikke?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer vel an på hvilke aftaler du laver med leverandøren.

Normalt sætter leverandøren en pris, han sender men udgiften til forsendelse er din samt toldafgiften.
Han er i princippet ret ligeglad med danske regler.

Nu ved jeg ikke hvilke aftaler du har indgået men normalt er det din udgift.

Er det egentlig ikke bare at høre leverandøren?

Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Skrev du ikke lige før at modtageren får regningen? Altså jeg giver vel kunderne en pris på varen inkl forsendelse osv, og de betaler til leverandøren, som derefter tildeler mig den aftalte kommission. Men er det mine kunder eller mig der står for at betale told? Umildbart ville jeg gå ud fra at jeg skal undersøge tolden på det pågældende produkt, og derefter er det min kunde der betaler det. Eller tager jeg helt fejl?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 04:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtageren er dig med mindre de sender direkte til din kunde.
Tror altså den der bedst kan svare er din leverandør.
Spørgsmålet er jo ikke dumt så hvorfor ikke få din viden fra dem som kan svare 100%

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)