Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb hos privat person

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør man som virksomhed hvis man køber noget af en privat person? Og er det overhovedet "tilladt"?

Jeg spørger fordi jeg skal være annoncør på et forum, men egentlig er jeg i tvivl om denne overhovedet har et CVR nummer - altså står som virksomhed. For hun spørger nemlig mig om jeg bare skal have et kontonummer eller om hun skal lave en "slags faktura"...

Og jeg går stærkt ud fra jeg skal have en faktura, men hvad hvis hun ikke har CVR nummer?

Mange hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 15:58

Du kan sagtens handle med vedkommende.

Du skal have en faktura for dit køb, denne er uden moms hvis vedkommende ikke er moms-registreret. Du kan derfor ikke trække momsen fra i dit regnskab. Derfor bogfører du blot fakturaen på det fylde beløb da der ingen moms er.

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 21:35

Nu når det så er en privat person - har tjekket og hun har ikke noget CVR nummer, det er bare et site for småfolksfamilier og nu skal der tjenes lidt små ører som hun skriver.

Men skal denne person så lave fakturanummer på fakturaen de skriver til mig? Eller er det ligegyldigt? Spørger fordi de intet selv aner om det og jeg er i tvivl om jeg kun må betale en faktura såfremt den har et fakturanummer.

Fra Videbæk
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:01

Det er fuldstendigt ligemeget hvordan det ser ud...

et eks. kune være

13-11-2007

Sælger hermed annonce til firmaet DIT FIRMA

Pris: xxxkr.

Sælger:
Sælger navn og adresse

Køber:
DIG.

Dette kunen være et eksempel på hvordan det kunne gøres.. jeg har et mange forskellige udformninger.. men bare der står hvad der er købe, hvad det har koster, og hvem der sælger det.. så er det helt fint.. sælger er ikke forpligtet til at påføre et fakturanummer,

Mvh Brian

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 21:04

Tusind tak for svar, det var rart at vide, for dette vil opstå et par gange, at jeg skal handle med sådanne forums, men hvor de jo ikke har firma.

Fra Videbæk
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:12

Jeg er sommetider på opkøb rundt omkring hvor jeg ikke handler med momsregistrerede, der har jeg en DAGS dato blok med hvor jeg skriver

Købt xxx - xxx kr.

af:

Sælger signatur..

Og dem ligger jeg bare i regnskabet.. og jeg har endnu aldrig hørt noget fra det.. så du skal ikke gå helt i panik hvis du får en kortfattet kvittering fra folk uden så meget indhold..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)