Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man trække, cloudbaserede løsninger fra?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 10
Fra  pixelmonkeydk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder som freelance grafiker. Og har været nødsaget til at opgradere til Adobe CC (CreativeCloud) for at få den fulde ydelse af Adobes programmer, opgraderinger osv. 

Problemet er nu bare at det kører som et abonnement ved Adobe. Og jeg betaler 450,- pr. MD.

Kan man trække sådan en ydelse fra? og i så fald kan man trække andre cloudbaserede løsninger fra også?  

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som alm. software.

Og ja til cloudløsninger. Det er jo bare hosting.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 53
Fra  SSDVPS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo kun trække det fra, i det øjeblik at der er et dansk CVR nummer på din faktura.
Ydelsen er i grunden lige gyldig, da det jo må komme an på den faktura du modtager, og hvem/hvor den er fra?

Jeg kan ihvertfald sige så meget at, det software vi får uden for Danmark, men inden for EU, indkøber vi uden moms/VAT i det pågældende land, og vi kan ikke trække hverken momsen eller udgiften fra. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan trække den fra ja - forudsat den som du skriver, er købt fordi du skal bruge den i dit firma - Den bør naturligvis være stilet til dit firma som udgangspunkt

Momsmæssigt er det ydelseskøb og her er det lidt mere drilsk

Er du momsregistreret, er det let. Er det fra EU - så er det bare at bogføre på konto for ydelseskøb EU og tilsvarende let uden for EU, konto for ydelseskøb uden for EU.

I begge fald vil de fleste regnskabsprogrammer korrekt bogføre ydelsesmoms som du skal angive - at det ikke koster noget kan du se her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Er det fra uden for EU og du ikke er momsregistreret, skal du momsregistreres + importregistreres for at måtte importere ydelser erhversmæssigt 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)