Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstra udtræk fra holding, kræver det årsopgørelse?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg står i en situation hvor jeg vil trække lidt penge ud fra mit Holdingselskab. Min nye revisor siger at der skal laves årsopgørelse på alle firmaer, som Holdingselskabet ejer en andel af. Det vil sige der hurtigt går et par måneder ind i det nye år.

Kan det virkelig passe?

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kan komme lidt an på, hvornår du har regnskabsafslutning, hvor store andele du ejer af de andre virksomheder og hvornår de senest har aflagt regnskab. Men med stor sandsynlighed, så er det rigtigt nok. Nu ved jeg ikke hvordan du er struktureret, men er det en mulighed at få lidt ekstra i løn? Det ville du kunne gøre med kort varsel. Udbytte det skal planlægges.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Også jeg vil anbefale løn og nok fra et af driftsselskaberne - da du ellers skal arbejdsgiver registreres i holding og som lønnet der har du udført arbejde og så er der lovpligt for arbejdsskadeforsikring 1500 kr ud af lommen. Det sker ikke hvis holding er ren finansiel virksomhed - så om muligt - løn ud fra drift

Ellers er det sikkert korrekt hvad din revisor siger. For at trække penge skal der jo i alle fald være fri kapital - men er der det så kan der muligvis afholdes ekstraordinær GF med ekstraordinært udbytte - det tør jeg ikke sige - der er en del regler (og specielt for A/S som jeg husker det) Udgangspunktet er her i klip:

Som ekstraordinært udbytte kan kun anvendes midler, der kan anvendes til udlodning af ordinært
udbytte, samt optjent overskud og frie reserver, der er opstået eller blevet frigjort efter den
periode, der senest er aflagt årsrapport for, hvis beløbet ikke er udloddet, forbrugt eller bundet I alle fald bør din revisor som kender sambeskatning osv mellem dine selskaber - da helt klar svare korrekt , så udgår fra det, hvis det er en rigtig revisor.  Det mest sandsynlige er der skal laves 2014 regnskab (hurtigt i jan) og afholdes GF og vedtages udbytte vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge to.

Det er penge, der kom ind i 2013, der er betalt skat af dem osv, så det vil være ringere økonomisk for mig at få det som løn, i stedet for til 42% beskatning.

Men det tyder på at det skal via revisoren, og have alle mine selskaber under opgjort. Sikke noget bøvl.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

eller tilmed til 27% op til knapt 50.000 per person (dobbelt for ægtepar) så ja - spørg ind til det med ekstraordinært udbytte om det kan vedtages i år uden alle selskaber er opgjort - jeg ved det simpelthen ikke - det kunne jo ha været vedtaget på GF i 2014 hvor dit regnskab blev vedtaget - så ja lidt bøvlet

Det burde dog være samme sag - hvis der er plads til løn og du ikke er i topskat - for du spiser jo ikke af det som du så efter næste regnskab kan udlodde som udbytte - ved at tage løn - men du virker til at være helt med, så du finder bedste løsning

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

webanalytiker:

Hey

Jeg står i en situation hvor jeg vil trække lidt penge ud fra mit Holdingselskab. Min nye revisor siger at der skal laves årsopgørelse på alle firmaer, som Holdingselskabet ejer en andel af. Det vil sige der hurtigt går et par måneder ind i det nye år.

Kan det virkelig passe?

Hvis din bogføring er opdateret, så vil det være muligt at bedømme, hvorvidt der plads til udbetaling af ekstraordinært udbytte her og nu.

Udbyttet kan registreres straks hos skat, hvor udbytteskatten forfalder til betaling den 17. januar 2015. Nettoudbyttet kan hæves straks efter beslutningen.

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)