Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af el-bil

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bilver man beskattet af en el-bil på samme måde som en alm. personbil, hvis man benytter den gennem firmaet? Tænker på at en Ellert kun koster 20-30000 kr. brugt og kan være et enormt blikfang i byerne.

På forhånd tak!Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

janorakel:
Bilver man beskattet af en el-bil på samme måde som en alm. personbil, hvis man benytter den gennem firmaet? Tænker på at en Ellert kun koster 20-30000 kr. brugt og kan være et enormt blikfang i byerne.

Beskatning af El-bil, ja den har jeg aldrig prøvet før.

Men lad lige skitsere reglerne om beskatning af fri bil.

Firmaet afholder hele udgifter til købet og de løbende driftsomkostninger.

Du så beskattet af min 160.000 kr. som er den nedre grænse fri bil ordningen. Dette ville i denne situation være den absolutte dyreste løsning.

Det anbefales, at du køber den privat og laver kørebog og dermed får kørselsgodtgørelse i stedet, som er 3,35 pr. kørte Kilometer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46

Hej!

Vil godt lige tilføje.

Du kan ikke blive beskattet af fri bil i et enkeltmandsfirma, uden at dette kører efter virksomhedsordningen.

Og ja.....det vil være for dyrt med en beskatning af fri bil.

/Peter

Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:34

Arj, mærkelige regler på det område. Så bliver planen, at jeg bare køber en privat.

Jeg kører ikke enkeltmandsfirma men har haft et par aps'ser i 7 års tid og er bekendt med reglerne på området. Men det kunne jo være, at der var indført nogle lempelser på området overfor miljøvenlige, små og billige biler.

Men mange tak for hjælpen!

Jan

Fra Store Heddinge
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:25

Til Peter

Er du sikker på, at man ikke kan have fri bil i personlig drevet virksomhed uden denne kører i virksomhedsordningen?

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14

Hej!

Ja-beskatning af værdi af fri bil i personlig drevet virksomhed kræver, at man anvender virksomhedsordningen og har bilen inde i virksomhedsordningen. I andre situationer holdes bilen uden for og man får så fradrag for den erhvervsmæssige kørsel.

/Peter

Fra Store Heddinge
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:38

Kan man ikke bare indregistrere den i virksomhedens navn og CVR nummer. Lade virksomheden betale alle driftsudgifter og ved årets udgang gøre en af følgende 2 ting.

Indtægtsføre værdien af fri bil direkte i regnskabet og derved blive beskattet eller medtage værdien af fri bil direkte i selvangivelsen?

Umiddelbart forestiller jeg mig ikke de store problemer med skattevæsenet såfremt driftsudgifterne er ok med hensyn til dokumentation og værdien af fri bil er korrekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50

Hej!

Jo..men det er kun tilladt, når bilen er i virksomhedsordningen!

/Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)