Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugte brugermanualer til Navision

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det mon mulig at få brugte brugermanualer til Navision? Hvis man har til fx C5, kan man så ikke få lidt ud af det hos andre programmer, så man ikke behøver flere forskellige manualer?

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne

Der er faktisk ikke udarbejdet trykte/printede manualer til Navision siden år 1998 (tror jeg det var)!

Siden den gang er ikke udarbejdet deciderede manualer. Det du typisk finder i andre systemers manualer, det finder du i Navision's hjælpetekster (F1). Desuden kan du på CustomerSource (som du har adgang til via dit opdateringsabonnement) downloade diverse undervisningsmateriale til de forskellige moduler.

Men hvad er det helt præcist du efterlyser? Måske kan jeg hjælpe dig.

Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil faktisk bare forberede mine evner i forskellige økonomisystemer. Og en brugervejledning ville være perfekt, hvis man ikke har nogen til at fortælle hvordan man fx bruger et salgsmodul og hvordan lagerstyringen virker. 

Er Navision AX egentlig det samme som Axapta?

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Navision AX?? Dette navn har aldrig været brugt. Men en kort overgang efter Damgaard Data (der stod bag XAL, C4 og Axapta) og Navision Software fusionerede, da kaldte de Axapta for Navision Axapta, mens Navision blev kaldt Navision Financials.

Efter Microsoft overtog det fusionerede Navision i 2002, blev navnene ændret til hhv. "Microsoft Business Solutions Navision" og "Microsoft Business Solutions Axapta". I 2005 ændrede de igen navnene, denne gang til "Microsoft Dynamics NAV" og "Microsoft Dynamics AX".

Er det AX/Axapta eller NAV/Navision du har?

Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

så Microsoft Dynamics AX - det er vel det samme som Axapta? Har fundet nogle bøger man kan købe, så det er måske det jeg gør, da jeg godt kan lide at have en bog, i stedet for bare at få det vist hvordan man kan bruge programmet...

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Dynamics AX og Axapta er det samme Smile.

Hvad "manual-sitationen" er vedr. Axapta, det ved jeg desværre ikke. Kender kun til Navision/NAV/C5.

Men jeg ved dog at der, som du også skriver, findes en del bøger om Axapta. De fleste dog på Engelsk og vedr. de nyere versioner. Hvis du har en "gammel" version, så vær opmærksom på at der godt kan være ret stor forskel på hvordan de anvendes, og hvilke funktioner der er tilrådighed.

Håber at du har en god weekend.

Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Kan du hjælpe.

Jeg skal have udlignet momskonti - gamle saldi. 

Når jeg forsøger at bogføre direkte på momskonti i Axapta, kommer en fejlmeddelelse: "Momskode skal indtastes, hvis kontonummer er en momskonto".

Har forsøgt lidt af hvert - uden held.

vh

Marianne

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)