Hej forum, Lad mig fortælle min historie. Jeg har længe ønsket at starte en internetvirksomhed og en ufrivillig opsigelse (som jeg dog ikke er decideret utilfreds med) for kort tid stiller mig nu med muligheden. Jeg har arbejdet indenfor både IT og som sælger af både varer og ydelser, så jeg har gode erfaringer med både det tekniske og kundekontakt. Min samlevende tjener en ganske pæn løn, så det er ikke sådan vi bliver presset økonomisk selv om der ikke kommer en indtægt nu og her. Jeg har sådan set alle mulige gode forudsætninger for at udleve min drøm, men det er som om at jeg alligevel har svært ved at give mig 100% til det. Måske skyldes det min nyvundne "frihed", efter at have været bundet fra 8-16 hver dag i så mange år. Det er så skønt at kunne rende i sit værksted og vaske racercyklen, eller lige hjælpe naboen med at feje fortorvet. Netop denne frihed er også hovedårsagen til at jeg beundrer iværksætterere, og selv ønsker at tilknytte mig gruppen. Jeg kommer bare til at lade mig distrahere af alle de muligheder lidt for ofte, og efterlader for lidt tid til at starte virksomhed. Det er ikke sådan at der intet sker, men der sker bare ikke nok. Jeg ved godt løsningen er bare at gøre det, men jeg er vist ét af de mennesker som kræver et spark på den front. Jeg har læst Thorborgs udmærkede bog, og den har helt sikkert givet mig inspiration til mere, men det vil også være interessant for mig at høre om andre har stået i samme situation, og hvad en løsning og hjælp til jer var. Alle former for råd, vejledning, bøger, hjemmesider eller andre inspirationskilder vil være utrolig prissat herfra. De bedste hilsner, Holst |
Er det virkelig kun mig der har bakset med dette problem i et eller andet omfang?
Hvor må det være skønt at have så meget disciplin, måske I kunne komme med gode råd på den front. :-)