Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg af varevogn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med svar på momstilsvar ved salg af en varevogn.

1.  Varevognen er købt d. 21.12.2006 pris 360.505 kr. incl. moms og registreringsafgift. Varevognen bogføres i firmaets regskab momsen fratrækkes og der afskrives hvert år.

2. I marts 2014 omregistreres bilen, således at der også må køres privat. Pga faldende omsætning suppleres der med lønmodtager job, som    varevognen også bruges til at køre til. Der er ikke sket nogen bogføring i regnskabet i den forbindelse.

3. I september sælges bilen. Skal der svares moms af salgsprisen?   Jeg har fået 2 forskellige svar fra 2 revisorer, men har jeg ikke forklaret mig korrekt, men håber her at få det korrekte svar.Smile

Mvh

Engel

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 22:14

Nej da det mere end 5 år fra købet til omreg til privat, prøv at google investeringsgoder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57

jeg ville få svar fra revisor - og et de var enige om (eller en reg revisor stod inde for) Det kan sagtens være som KAH skriver men jeg forstår ikke helt om bilen var ejet af firmaet stadigt og bare omreg så du må køre privat i den også - og dermed omreg. så den var momsfri - (og dermed vel salg uden moms) - eller om du overtog bilen privat (siden du skriver der ikke blev bogført noget) 

Den der har sagt uden moms - kan vel bekræfte det ud fra noget du skriver - uden at skulle ha ny betaling

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)