Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab inkl. momsregnskab hvad skal jeg skrive her?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

En værgemålsaftale omfatter, at man laver et "regnskab inkl. momsregnskab", men hvordan kan jeg gøre det inden jeg er startet? Det er ret svært at forudsige hvor meget jeg tjener og sælger lige med det samme, eller i en given periode... Det samme gælder forventet overskud? Skal jeg så bare gætte mig frem, og antage hvordan det ville se ud hvis der var X som havde købt noget eller? 

Mvh Jeppe. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:46

Du skal skrive, at du ikke har noget regnskab, for du har ikke tjent noget. Hvis det er et budget, de vil have, må de spørge efter dét.

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 19:41

Perfekt tak :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54

Jeppechristensen46:
En værgemålsaftale omfatter, at man laver et "regnskab inkl. momsregnskab", men hvordan kan jeg gøre det inden jeg er startet? Det er ret svært at forudsige hvor meget jeg tjener og sælger lige med det samme, eller i en given periode... Det samme gælder forventet overskud? Skal jeg så bare gætte mig frem, og antage hvordan det ville se ud hvis der var X som havde købt noget eller? 
jepski - du skal lave en form for budget og medsende. Underligt hvis de beder om regnskab og omsregnskab - men de må vel mene budget som jeg ved er helt fast bestanddel af det de vil se.

Du skal prøve at være realistisk - det er for at de kan bedømme, og du har bare lidt fat på tingene - Skriver du at du forventer at omsætte 10 mio år et - vil de nok tænke det lyder af meget  OG for at de kan bedømme lidt om hvad er risikoen for dig-  skal du omsætte en masse - er der så afsat fornuftigt til udgifter så ikke din værge/far/mor allerede efter en måned kan forventes at stå med håret i postkassen. Likvidt skal du tænke på, at momsen skal du bare opbevare og indbetale hvert kvartal - mere så du tænker på, at de penge skal du likvidt gemme - det hedder likviditetsbudget

Et kort budget og en kort forretningsplan er faktisk ret vigtig - ikke for statsamtet alene, men for dig selv her hvor der er lidt om alm budget, likviditetsbudget og forretningsplan http://johnhannover.blogspot.dk/2014/10/forretningsplan-og-budget.html 

Ingen forventer du rammer præcis - det er og bliver bare dine forventninger og jo mere du har med - budget, likviditet (hvor du får pengene fra) og let forretningsplan, jo mere sikker er du på JA

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)