Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Go More og skat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen, der ved, hvordan det forholder sig med angivelse af B-skat for indtægt via Go More?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg er i gang med at undersøge hvordan man bedst håndterer skatten i online tjenester. For eksempel i forbindelse med præmieudbetaling til private brugere, hvis man er en online service, som er mellemled mellem virksomhed og slutbruger.

A) Er det bedst at inkassere ydelsesudgiftet hos virkomsheden og selv stå for angivelse af B-skat hos slutbrugeren?

B) Lade virksomheden udbetale præmier til slutbrugeren?

Kan man lade slutbrugeren selv stå for angivelse af B-indkomsten eller er virksomheden forpligtet til at indberette B-skat?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

GrN.dk - Logistik og regneark:
Kan man lade slutbrugeren selv stå for angivelse af B-indkomsten eller er virksomheden forpligtet til at indberette B-skat?
kender ikke go more  , men lige til det sidste der bare - hvis slutbrugeren er CPR person som du betaler for en type "ydelse" hvis det er en B indkomst hos denne - så skal du indberette til skat http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

vh John H

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:07

Jeg har siddet med samme problematik ifb. med www.crunchera.dk - Løsningen som jeg kan se, at tilsvarende tjenester vælger, er at udbetale i gavekort.

Tilmeldt 18. Apr 07
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 13:48

Hej.

Mange tak for tilbagemeldingerne!

Betyder det, at Go More, skal angive B-indkomst hos de brugere, som tager passagerer med på turen eller lejer deres bil?

Kan gavekort løse udfordringen? Gavekort går vel også ind under personling indkomst, ligesom kolde kontanter?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24

det må de skulle - der er ikke tvivl om at en arbejdsindsats/bil kørsel af en CPR person for en CVR registreret udløser pligt til indberetning som bidragspligtig b indkomst og det gælder uanset man betaler i kolde kontanter eller gaver eller andet

vh John H

Tilmeldt 18. Apr 07
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 14:28

På Go More er det CPR person til CPR person. Go More (CVR) er blot mellemled. Jeg er blot interesseret i at forstå koncepterne og mulighederne.

VH. GrN.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

cpr til cpr udløser ikke indberetningspligt - hvordan go more så får deres andel  - om CPR personen selv bare skal fortælle hvor meget han har udlejet for og frivilligt gi dem x % (lyder ikke som brugbart) og hvordan systemet virker aner jeg ikke :) evt https://gomore.dk/rules 

Det må go more vel kunne fortælle hvis du siger du vil køre for dem måske (for at finde ud af deres system) De må ikke betale cpr personen fra deres CVR for ydelsen uden indberetning men cpr til cpr udløser ikke pligt til indberetning

vh

Tilmeldt 18. Apr 07
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:24

OK, mange tak for svaret.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)