Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi må godt, men du må ikke!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en sistuation hvor de perfekte lokaler ligger på en adresse der er omfattet af en lokalplan, hvor der ikke må åbnes fritidsaktiviteter. Der må åbnes håndværksmæssig virksomhed og dermed forbundet servicevirksomhed. Vi vil gerne åbne et motionscenter på adressen, men teknisk forvaltning har oplyst os at denne type erhverv, ikke må drives på adressen. Det undrer mig dog at naboen til lokalerne er en spejder klub. Jeg ved godt at en klub ikke er det samme som en erhvervsdrivende virksomhed, men undres alligevel over at en spejderklub må drives da det jo også er en fritidsaktivitet. Kan regler i lokalplaner omgåes ved at man kalder sig for en klub eller en forening?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:11

Kan det ikke ankes?

Du har jo medlemmer - altså er du en klub eller forening..? Men hvad er definitionen egentlig på en klub vs en overskudsgivende forening / fitness center

Tilmeldt 6. Dec 14
Skrevet kl. 13:19

Jeg ved ikke om man kan anke sådan en bestemmelse som er vedtaget for 10 år siden...

Der er jo ikke vedtaget noget for nyligt, de har blot forholdt sig til den gældende lokalplan og dermed heller ikke afsagt en dom. Kan man anke bestemmelser i lokalplaner som er vedtaget mange år tilbage??

Både Ja og nej - jeg er registreret som et almindeligt APS og ikke som en forening - men overvejer at lade mig registrere som en forening hos E&S i stedet, hvis dette kan ændre på hvad man må i forhold til en lokalplan. For mig ser det jo umiddelbart ud til at der i dette tilfælde, er særskilte regler og muligheder for foreninger/klubber.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:23

Du ka jo spørge om lov... Og det kan du vel anke. Byen er nok også interesseret i noget skat og indtægt?

Tilmeldt 6. Dec 14
Skrevet kl. 13:28

Jeg må have fat i dem igen og høre om mine muligheder for at anke deres svar Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)