Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af lokaler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber i kan hjælpe lidt 😃
Jeg står i den situation at jeg er 90% sikker på at jeg vil tage springet og starte min egen virksomhed. Jeg mangler kun lige at få styr på det sidste som skal vise om det nu virkelig også er en go ide og kan betale sig 😉

Jeg har kigget lidt efter lokaler og nu er det perfekte sted til leje. Men hvad gør jeg ? Jeg ved jo endnu ikke om jeg med 100% garanti starter op. Og jeg ved jo heller ikke om det bliver til januar eller marts ?
Skal man sige ja tak og så betale fuld husleje eller hvordan fungere det i praktis ?
Synes bare det virker ret voldsomt hvis man skal det men på den anden side vil udlejer vel også gerne have nogle penge i lommen 😉

Vil gerne være forberedt inden mødet med ejendomsmægleren.

Hilsen Josefine

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 14:33

Mange gange kan du bede om en trappe leje. D.v.s du kan eventuelt forhandle om at få fri leje i en periode eller at lejen optrappes det første år. Der er mange måder at forhandle det på. Men du skal være opmærksom på at det kan kræve lidt is i maven, og forhandle det på plads.
Men det er meget forskelligt fra udlejer til udlejer, hvor meget de går med til.
For de kigger jo blandt andet på hvor resurse stærk du er. Om du er "god" lejer som vil kunne forrente deres investering over de næste mange år.
Men som sagt findes der mange måder og gøre det på. Men held og lykke ;)

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 14:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denne faldskærm er 90% sikker.  Tør du springe med den?  Det er ganske som du skriver, at springe eller ikke springe.  Udfaldet er du til dels selv herre (kvinde) over jvf. hvor meget og hvor godt forarbejde du har gjort.  Der er desværre ikke en mellemvej, altså medmindre du finder en helt usædvanlig flink og venlig udlejer der kun udlejer for sjov og ikke interesserer sig for at skulle tjene penge og dække omkostninger.  Lejemål smider masser af omkostninger af sig, også når de henstår tomme.  Udlejer vil være interesseret i at leje ud, og at lejer betaler.  Du kommer til at betale fuld leje uanset om du flytter ind og starter.  Når du har lejet og har råderet over det lejede skal du betale uanset om du tager i brug eller ej.  Husk i øvrigt;  Ejendomsmægler er 100% udlejers mand, og er ikke interesseret i andet end at udleje til bedste vilkår, for udlejer.  Som skrevet ovenfor kan det nogen gange lade sig gøre at fordele lejen således den ikke er så "slem" i udgangspunktet - på sigt vil du dog med sikkerhed komme til at betale den fulde leje.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)