Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er frustreret over at ville det så meget

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg hedder Rasmus, er 20 år og brænder for at skabe mit eget iværksættereventyr.

Jeg føler at jeg har ideerne, men når jeg deler dem med familie, venner og bekendte, så står jeg tilbage med en tom følelse, for de ser ikke de samme muligheder som jeg gør, men er de i virkeligheden muligheder eller er jeg helt ved siden af?

Når jeg bliver spurgt ind til hvilken uddannelse jeg vil starte på til sommer, siger jeg formegentlig at jeg vil læse til fysioterapeut, fordi det er vigtigt for mig at kunne hjælpe andre mennesker. Og det er det virkelig, men jeg ville langt hellere gøre det ved at donerer en procentdel af det jeg tjener på mit eventyr til velgørenhed.

Inde i mit hoved er jeg serieiværksætter på trods af at jeg aldrig har iværksat noget, men jeg føler at jeg har ideerne og mere end noget andet gejsten og den brændende lyst.

En idé jeg på tidspunkt gik med var følgende:

- Et produkt aller Just-Eat, men designet til frisørbranchen. (Men er der overhovedet interesse for det?) Ikke ifølge dem jeg har snakket med, men har de ret?

På det sidste har jeg stærkt overvejet at importere tre typer armbåndsure produceret af bambus, træ osv. Personligt synes jeg selv at de er super fede. Jeg har lavet lidt research på produktet og det virker ikke synderligt udbredt i Danmark, så jeg tænkte at det måske kunne være forsøget værd, da jeg hellere ikke har en formue liggende til opstart, så den kunne være en fin start, så jeg kunne smage på iværksætter livet og måske kunne det gå helt godt. Jeg har virkelig mange ideer ligende omkring branding og slagsmetoder af netop dette produkt, men er jeg på dybt vand?

Er jeg den eneste der føler/har følt sådan? Kom meget gerne med jeres råd, alt bliver taget imod med åbne arme. Skal jeg bare springe ud i det?

Fortsat rigtig god dag til jer alle

Vh

Rasmus




Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus :)

Jeg har selv haft det sådan. Ingen støttede mig i mine ideer, bortset fra min kæreste. Mine forældre er ikke interesseret i at høre om mine projekter, trods jeg er igang. Min far mener at, fordi jeg har fået en søn i en tidlig alder,  at jeg skal finde et job og være der resten af min dage (Dog ikke sådan formuleret). Men min kæreste har sagt go for det hele vejen, og jeg startede rigtigt, da jeg fik min søn. Nu galt det fanme om at finde ud af hvad jeg ville.

Og nu spørger jeg dig: Hvis du køber de armbåndsure, stifter et enkeltmandsvirksomhed,  og går i gang, hvad er det værste så der kan ske?

Hvis du ikke gør noget ved det, hvordan vil du så have det på dit dødsleje? Livet er så kort til at fokusere på andres meninger. Jeg er stoppet med det, efter jeg så hvordan det påvirker mig! Gå igang for pokker!

Du kan altid skrive til mig: cecilia-johanne@hotmail.com. Jeg er selv kun lige kommet igang, men jeg har også været mit igennem inden!

Mvh Cecilia Rasmussen :)

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Cecilia skriver; hvad er det værste der kan ske?

Hvis jeg var dig, så vil jeg bruge tid på at få lavet shoppen, sociale medier osv. Altså vente med at bestille urene hjem, ind til alt andet er mere eller mindre på plads. Husk at der ofte er ret "lang" leveringstid fra østen.
Jeg synes nemlig man ser mange (desværre) der får købt varer hjem, men simpelthen undervurdere opgaven i at få det hele op at køre. Specielt når man ikke kan købe sig fra alle løsninger.

Desuden så din ide med frisører, er rigtig god.
Desværre er der nogle der er kommet dig i forkøbet:
http://www.tidtildig.nu/#
Nu uddyber du det ikke, men som som jeg forsåtr det, er det det samme.

God vind!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Min erfaring er, at man ikke skal spørge familie eller venner om, hvad de synes om ens ideer. Typisk har de intet kendskab til markedet, er ikke i målgruppen eller værre, de kan rose din ide bare fordi de vil være flinke (eller det modsatte bare fordi de ikke selv tør tage chancer).

Det eneste der virker er, at spørge potentielle kunder, helst nogen du ikke kender i forvejen. Og spørg om de er villige til at lægge en ordre. Det er vejen til at få svar på spørgsmål om, om et produkt er værd at satse på.

Hvis du virkelig brænder for uret, så køb et par stykker. Gå selv med det og se folks reaktioner når du er ude blandt andre. Hvis folk siger det er fedt, er der muligvis et marked. Spørg evt. hvad de tror at det koster og hvad de ville give. Det er en billig og effektiv markedsanalyse.

Og som Cecilia skriver, hvad er det værste der kan ske? At du taber nogle penge? Du kan altid tjene nogle flere.

Mvh Carsten

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 04:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, ville jeg kaste mig ud i projektet med urene.

Det er muligt du ikke bliver millionær på det, men måske lærer du nogle ting, der er langt mere værdifulde, så du er klar, når du en dag får den idé, der ændrer hele din verden.

Go for it for pokker - man fortyder som oftest ikke de drømme man fulgte, men dem man lod flyve.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

hvor er det dejligt at læse dit indlæg. Det er bare om at komme igang. Jeg brugte flere år med uddannelser og jobs, men hele tiden vidste jeg hvad jeg ville. Nu står jeg med en fin titel, men ender alligevel med at gøre det jeg ville til at starte med for 20 år siden. Så igang nu. 

Lav en virksomhedsplan og få nogen der har prøvet det før til at støtte dig igennem. Brug os på amino og du er sikker på konstruktiv sparing af dine produkter og idéer. 

Vh Britta

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du lader til at ha' hovedet skruet rigtigt på, så mit råd er også, at springe ud i det. Tror dog det er vigtigt, at du "gearer op" i rigtigt tempo, og ikke starter alt for ambitiøst og med speederen banket i bund fra starten af. For du kommer til at lave fejl. Dit første eventyr bliver sandsynligvis en læreproces, som vil gøre dig bedre rustet senere hen.

Mht træ-urene, så var vi én af landets største forhandlere af Wewood ure. De solgte rigtigt godt, super god gave at give til andre, MEN... kvaliteten var et problem. Uden sammenligning mærket med flest reklamationer. Folk forventer deres træ ur holder lige så lang tid som et stål ur, og det gør et ur lavet af træ altså bare ikke. Men i Danmark har vi 2 års reklamationsret, og det forveksler kunderne med 2 års garanti.

Du kan så vælge at være skrap ift reklamationer, men det giver problemer med dit shop/brands omdømme. Bottomline for os? Vi droppede WeWood, og vil ikke tage et andet træ ur ind i vores shops, med mindre marginerne er ekstremt meget højere end standard for at dække de øgede antal reklamationer.

God vind. :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke dem i din omgangskreds er bekendte med iværksætteri, vil de nok være meget skeptiske over for det. De foretrækker trygheden ved et fast job og en fast indkomst og er nok bekymret for de risici, der kan være forbundet med at være iværksætter. Det tror jeg uendeligt mange iværksættere er bekendte med og det er nok også derfor så mange bruger Amino til sparring - her er der nogle ligesindede at dele ideerne med.

Du skal nok ikke regne med deres opbakning før end du kan fremvise gode resultater som iværksætter.

Det lyder som om du kunne have godt af at finde Martin Thorborgs Youtube-kanal og se nogle peptalks omkring det at vælge iværksættertilværelsen frem for at være lønmodtager. Det er han om nogen eksponent for.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er jeg glad for at se et indlæg som dette!

Ikke fordi, at du føler at dine ideer/innovations glæde bliver skudt ned, men fordi man føler dit drive 110%.
Som iværksætter er der ingen nemme veje, men derimod mange forhindringer på din vej. Disse forhindringer kan for eksempel være, som du selv belyser, din familie, venner og bekendte - det er her man som iværksætter skal have et fast fodfæste, og tage de slag der end måtte forekomme med oprejst pande. Det handler om dig, det handler sgu ikke om din familie etc. Det er dig der vil det! Det er dig der skal stå op hver evig eneste morgen, og se dig selv i øjnene og sige til dig selv: "Kæft hvor synes jeg mit liv er fedt p.t., jeg gør det JEG har lyst til og jeg lukker alt negativt omtale ude". 

Du er ung, som jeg selv, så jeg ved hvad du går i gennem hver gang nogle siger til dig: "Det kan du ikke" - det hele handler om bare at gøre det.

Just do it, Just do it and JUST DO IT! B-)

Vil du sælge armbåndsure - JUST DO IT!
Vil du lave noget alla just-eat bare med frisører - JUST DO IT!
Vil du rejse jorden rundt? JUST DO IT

Gør det forfanden - ellers kommer man ingen vegne!
Er du interesseret i noget konsulation inden for start af virksomhed, eller start af webshop er du mere end velkommen til at kontakte mig Rasmus" 
Jeg beskæftiger mig med at motivere, coache og hjælpe unge iværksættere!

De bedste hilsner
Mads B. Grønning
mads@bjergoe.com
MG CONSULTING 

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg er som de andre glad for at læse et indlæg som dette. Jeg sidder nemlig med præcis samme følelse som dig!

Jeg får diverse idéer, hvoraf det måske ikke er andre, men mere mig selv, der skyder idéerne ned igen. (Trist!)

Jeg vil det også selv super meget, og jeg tror det handler om at få sig selv overtalt til at kaste sig ud i, hvad der kan blive sit livs eventyr.

Forf*nden altså. Hvornår kommer der et bedre tidspunkt i livet at starte selv på? Det kommer ikke. Det tidspunkt skal skabes. Så GO for it!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)