Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, told og punktafgift på produkter fra Norge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har fundet en hjemmeside som forhandler diverse produkter i Norge og gerne vil ind på det danske marked.

Dette er jeg interesseret i at hjælpe ham med og derfor skal vi nu til at finde en løsning på dette.

Jeg er bare ikke så god til det med moms, told og punktafgifter...

Jeg forstår godt, hvis jeg fx importerer varer fra Thailand, så skal jeg selvfølgelig betale moms, told etc.

Men hvad med, når min partner allerede har importeret varerne til Norge. Er det så de samme regler og lige så meget jeg skal betale for at importere varerne? Jeg tænker nemlig, at Norge ikke er et EU land.

Men jeg tænker også, at han må kunne få varerne billigere ind i Norge, hvis han skal videresælge dem til mig som engros?

Jeg håber i forstår mit spørgsmål :-)

Mvh

Værens

Fra Kbh S.
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:03

Norge er jo som bekendt ikke med i EU og har derfor deres egene toldsatser på de forskellige varer. Så ved først at indfortolde varen i Norge, så vil der først ske en told og evt. afgiftsbehandlinger der. Når samme vare så tages ind i EU, så vil EU toldsastser og evt. Danmarks afgiftssatser være gældende.

Det bedste vil derfor være at importere varen direkte fra producenten, som jeg formoder ligger uden for EU og så til jeres lager i Danmark.

I Norge er der dog mulighed for at varen kan lægges på et toldfritlager. Dvs. at der ikke betales told af varen, fordi den skal videre til export igen - typisk videre til EU. Det er lidt kompliceret at sætte op, men dog en mulighed. 

Det er varens oprindelsesland som har betydning for hvilken toldsats der skal anvendes, så jeg tror bestemt ikke det bliver billigere at importere varen til Norge først og derefter videre ind i Danmark, fordi oprindelseslandet jo bør være det samme.

Mvh.

Michael 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:10

Det var også det jeg tænkte, men godt at få det bekræftet! :-)

Tak for det gode og hurtige svar!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)