Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Restskat efter selvangivelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvad er reglerne for tilskrivning af renter for restskat efter udfyldelse af sin udvidede selvangivelse. (Bemærk det er et enkeltmandsselskab)

Jeg ved at det oftest kan betale sig at komme af med sin restskat, hvis man opdatere sin forskudsopgørelse sent på året, pga. den høje rente

Lad os sige jeg havde forventet at mit overskud ville være 150000 for 2014, og har udfyldt min forskudsopgørelse og betalt skat af det.

I foråret laver jeg mit årsregnskab, og ser at jeg faktisk tjente 175000, altså 25.000 mere, som jeg naturligvis skal beskattes af.

Hvad er reglerne for renter på den restskat?

Tillægges der renter fra 1/1/2015, eller tillægges der først renter hvis jeg ikke betaler inden 1/7/2015.

Håber der er nogen der har lidt indsigt. 

Mange tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved betaling eger 31/12 : Dag til dag rente (ikke voldsom vist 3% men uden fradragsret så svarer jo mere til 5%) fra 1/1 og fra 1/7 en yderligere strafrente på toppen (tror 5% ialt) igen ikke fradrag for renteudgiften

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at de udregner en dag til dag rente bagudrettet til den 31/12, hvis jeg f.eks. indberetter min selvangivelse og betaler til April?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt de regner fra 1/1 til betaling dag til dag - og fra 1/7 ekstra strafrente. Dersom du laver forskud nu kan du se hvad skatten bliver og betale inden 31/12

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)