Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkeltmandsvirksomhed, donering af restlager..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg er ved at lukke enkeltmandsvirksomhed ned, og ønsker at donere restlager til f.eks julehjælp,

i stedet for at destruere det, ønsker ikke at have det liggende længere..

Hvordan gør jeg, skal det pensles ud hvad det er o.s.v..?

God jul der ude.. PFT

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57

Ja det vil være klogt, at du laver en liste over lageret og får julehjælpen til at skrive under på modtagelse rent formelt. Du kan forklare, at det er for at du ikke både skal forære det bort og så selv skulle betale for det - for det er et krav fra skat, at du kan dokumentere hvad der skete med ALLE dine aktiver

Lager - bort til Julehjælp på liste xxx - computer - telefon - printer - alt du har købt stort og småt - skal ud i forbindelse med lukning. Til dig selv eller en anden der ikke er momsregistret - til markedspris (igen dokumenter så godt du kan ved hjælp af DBA og andet) + moms - eller om du vil/kan, samlet til andet firma som er momsregistret - til den pris de vil betale, og så uden moms faktisk Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 11:13

Tak for svar John, tænkte nok du var hurtig på tasterne..Smile

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 12:44

Lige en ting til, er det er fordel at kunne dokumentere en høj markedspris kontra lav..?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 14:08

Det må du ikke så skal du betale momsen tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49

StineR:
Lige en ting til, er det er fordel at kunne dokumentere en høj markedspris kontra lav..?
hvis du donerer det bort - så er det jo en udgift i dit regnskab som er til den pris du har givet for varen - det er jo som alternativ til at destruere det og dokumentere du har klippet det over eller hældt farve på eller andet - og i stedet giver du det nu væk til Julehjælp. Det skal ses som rent alternativ til at destruere det og dermed nedskrivning til 0 ved lukning.

Jeg er ikke med hvad KAH mente med-må ikke - betale momsen tilbage - men i alle fald- hvis du i stedet for at desturere giver det bort til 0 kroner opstår der som jeg ser det ikke moms ved lukningen - men KAH må endeligt kommentere

Der er ikke noget med dokumentere markeds pris når du giver væk til 0 - det er bare forklaring på hvor dine varer blev af ved lukningen og du skal dokumentere at du gav det til julehjælpen eller hvad det var - fra din virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)