Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed til I/S - Søger lidt hjælp :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Fra  https://motorcykelgrej.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation, at jeg skal lave min enkeltmandsvirksomhed om til et I/S og søger derfor lidt guidance fra nogle der har prøvet dette. Vil gerne gøre det korrekt :)

Hvordan gøres det og hvor gør man det?

Best practise og andre råd modtages med stor taknemmelighed.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 193
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 17:57

Hej Zeke

Vi står med nøjagtig samme problemstilling, og vi har faktisk i dag kontaktet Virk.dk, som sagde vi skulle ''lukke'' virksomheden og starte en ''ny'' virksomhed som et i/s - da dette åbenbart ikke kan gøres anderledes.

Til info. sidder jeg lige pt. og er i gang med dette.

Med venlig hilsen

Jacob Bager

CleverDeal.dk, Ejer

www.cleverdeal.dk ▶︎ Ny Dealshop med ekstraordinære priser til den almene forbruger.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Fra  https://motorcykelgrej.dk Skrevet kl. 18:11

Hej Jacob, 

Mange tak for info - jeg kan næsten gætte mig til, at dette så er den rigtige måde at gøre det.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 8. Nov 14
Indlæg ialt: 193
Fra  CleverDeal.dk Skrevet kl. 18:13

Hej igen

Det vil jeg mene - vi har hvertfald ikke fået andet at vide.

Mvh.

Jacob Bager

CleverDeal.dk

www.cleverdeal.dk ▶︎ Ny Dealshop med ekstraordinære priser til den almene forbruger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25

korrekt - enkeltmands er og bliver enkeltmands - så den skal i bero (men så skal man stadigt huske regnskab og moms) eller lukkes og nyt IVS skal stiftes. Husk at alt du har købt i dit enkeltmands og fået momsfradrag og udgiftsfradrag for m-m- nu skal købes ud igen

Det kan du gøre personligt - til markedspris og ikke andet (brug DBA og andet til at vise markedspris) - gældende alt fra computere, printere, telefoner, ja papir og alt - og hvis du gør det personligt så skal det ske + moms - 

Du kan også vente med at lukke til I har jeres I/S og så sælge alle dine aktiver over til I/S - og hvis det er momsregistreret, så sælger du dem uden moms (giver jo 0 resultat i alle fald, men det er for at undgå at dit salskab der lukker skal få en moms ind inden lukning)

Der KAN også være en goodwill der skal beskatte i dit enkeltmands hvis ex kunder og andet overdrages til det nye I/S. Det kan derfor, for at undgå skat siden være vigtigt, at du er omhyggelig med at alle aktiver kommer ud af enkeltmands og ind som indtægt i det - inden du lukker (et klart skattefokuspunkt), og måske lader revisor se, om der er en goodwill som kan gi skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)