Sidder og nusser i SS med min kassekladde og mit regnskab, og er støt ind i et mindre problem, som jeg håber der er nogle søde aminoer, der kan hjælpe mig med. Sagen er som følger: Har købt varer i EU i september (toldkurs) 745,0800 Betaler i oktober via Danske Bank til kurs 746,1700 Dertil kommer omkostninger på ialt 100 kr ---- Så vidt jeg kan overskue det: Til SKAT skal jeg momsmæssigt indberette varens værdi 2999 kr udfra toldkursen (september) og det er også dette jeg har noteret i klassekladden. Men... I min kassekladde skal jeg vel angive de faktuelle omkostninger ved betalingen i oktober, der inkl omkostningerne er på ialt 3103,56 kr. --- Så er det jeg bliver småkonfus En kursdifference på små 4,39 kr Omkostning på 100,00 Hvordan konterer jeg det korrekt (debet/kredit)? ---- En lille bitte anmodning - som jeg betragter som en engangforestilling. Er der nogen, der vil være så barmhjertige at give en smule assistance til mig i forhold til bogføringen (bare se om det er korrekt) - jeg har 1 varekøb i udlandet (de 2 ekstra posteringer) momsafregningen og så et enkelt varesalg.
//Christina
|
Valutakursdiff + bankomkostninger - bogføringshjælp!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)