Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån en sælger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har nævnt i tidligere indlæg er opsøgnede salg én af de discipliner, hvor jeg skal arbejde med min udvikling.

For at udvikle mig, fik jeg den idé, at jeg måtte kunne lære noget af en mere erfaren sælger.
Derfor har jeg nu i to dage været "i lære" i min egen virksomhed.
Én af mine gode kontakter er en fabelagtigt dygtig sælger, der vil kunne afsætte tørklæder til Dansk Folkepartis kampagnekontor.
Jeg hyrede ham til at gå med ud og sælge mine annoncer i to dage. Sammen har vi besøgt et væld af potentielle kunder. Vi har solgt pænt i forhold til mine normale mål for sådan en tur, men frem for alt har vi fået en kæmpe stak af visitkort, som jeg senere skal følge op på.
Undervejs på turen skiftedes vi lidt til at sælge, og vi kommenterede hinandens måder at gribe tingene an på.

Jeg har lært uendeligt meget, og min gode samarbejdspartner påstår, at han faktisk også har fået øjnene op for nogle detaljer.

Jeg kan kun anbefale den metode.
Hvis du føler, du ikke er dygtig nok på et område - så lån en ekspert og følg ham tæt.

mvh Hans

(PS - er der nogen, der vil købe en annonce?)Smile

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 21:53

Hej Hans,

det synes jeg var en kanon ide du fik der. Havde du så booket møder på forhånd, eller dukker du bare op hos potentielle kunder?

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:25

Den almindelige metode i annoncesalg er at dukke uanmeldt op, men til et vist mål at acceptere, at kunden må have tid til at tænke over tilbuddet.
Derfor kræver det naturligvis en god gang telefonopfølgning på mandag.

Hvis min erfarne sælgerkollega havde haft en anden indgangsvinkel til salget, skulle den selvfølgelig have været afprøvet. Vi havde på forhånd diskuteret indhold i salgsmaterialet. Da vi i tirsdags så, hvad der fungerede bedst, forbedrede vi materialet i løbet af aftenen, så det var endnu skarpere onsdag.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 14:22

Hej Hans.

Jeg synes også det lyder supersnedigt!

Hvor fandt du ham sælgeren? Var det én du kendte?

Hvor finder man en god sælger, som evt. vil arbejde mod provision? 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:03

zubardubar:
Var det én du kendte?

Ja, han er en rigtig god bekendt.

zubardubar:

Hvor finder man en god sælger, som evt. vil arbejde mod provision? 

Bare jeg vidste det ...

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)