Jeg beklager, at du har følt dig dårligt behandlet. Meningen med at ringe ud til kunderne, er selvfølgelig at give dem en bedre oplevelse end hvis vi leverede nyheden i et brev, så de har mulighed for at spørge ind til ændringerne.
Det ser ud til, at du da får nogle alternativer på banen her i tråden og vores support hjælper selvfølgelig, hvis du oplever problemer med skiftet.
Vi prøver at nå ud til alle så hurtigt som muligt, og alle har selvfølgelig mulighed for at sige op, før de nye priser slår igennem. Jeg forstår godt, at en mulig prisstigning ikke er den bedste nyhed at få, derfor er vi i gang med at ringe ud, da vi helst vil have den direkte dialog.
Det hvor jeg synes det bliver useriøst er at prisstigningen kommer lidt inde I året. De fleste vil nok (desværre) bare betale ved kasse ét, for det er altså ikke specielt nemt og fremmende for forretningen at skifte system midt I regnskabsåret.
Fint at I melder det ud I god tid, men I kunne have meldt det ud før og så have lagt prisstigningen pr. 1. januar 2015.
Men så havde I med stor sandsynlighed set en hel del kunder smutte. Nu får I dem malket I 8 måneder før de smutter.
Hvem gider prisstigninger over 20% ? I min optik er prisstigninger af den størrelse en indikation på at man har kunden låst for godt fast til ens produkt. Det tangerer afpresning. Føj!
Fint at I melder det ud I god tid, men I kunne have meldt det ud før og så have lagt prisstigningen pr. 1. januar 2015.
Men så havde I med stor sandsynlighed set en hel del kunder smutte. Nu får I dem malket I 8 måneder før de smutter.
Selvom de aldrig vil indrømme det, så var dette også min umiddelbare tanke. At de fleste ved denne måde ikke orker at skifte midt en et regnskabsår.... og så håber e-conomics nok på at vinden har lagt sig 8 måneder efter, og at det er blevet så meget hverdag at folk bliver hængende alligevel :)
Som jeg nævnte tidligere, så er vi ikke teknisk klar til at rykke vores kunder over på den nye struktur endnu. Hele prisprojektet har været længe undervejs og er også blevet udskudt, da det har været mere tidskrævende end vi regnede med.
Vi ønsker selvfølgelig ikke at holde på kunder, der ikke har lyst til at fortsætte deres abonnement hos os.
For mange vil prisændringen til april være mere fair, da det giver dem mulighed for at bruge Q1 på at lukke det foregående regnskabsår, så de lettere kan skifte her i starten af det nye år. Hvis vi ændrede priserne pr. 1/1, ville kunderne ikke have tid til at skifte først.
C5 online 2015 har, ikke at jeg fatter det, fjernet muligheden for indscanning af bilag så, hvis man skifter til dem er det tilbage til mapper og fysiske bilag. Det er dermed heller ikke et alternativ. (Jeg har godt set, at der bliver svaret anderledes herinde, men det var hvad deres telefonsælger fortalte, så det må jeg gå ud fra er korrekt).
Hej Natasha,
Jeg må beklage hvis du har fået den information, at det ikke er muligt med Bilagsscan til Microsoft Dynamics C5 2015.
Dette er IKKE korrekt.
Bilagsscan til C5 2015 bliver lanceret i denne uge (hos C5online.nu)
Det er selvfølgelig irriterende e-conomic fordobler priserne og jeg kan se at nogle allerede er ude at lede efter andre regnskabsprogram.
E-conomic står bag Debitoor.dk som efter min mening er det billige regnskabs alternativ mange efterspørger?
Funktionerne er stort set de samme som i andre regnskabsprogrammer i den prisklasse bare beskrevet på forskellige måder plus Debitoor har et API som er tilgængelig til integrationer.
Udover det så har e-conomic en masse samarbejdspartnere som har udviklet løsninger via APIet - de kunne måske være interesseret i at kigge på Debitoors API/integration..
Hos itnvision.dk har vi stor erfaringer med e-conomic API og løst mange opgaver såsom lagerstyring, pre-order problematikken (Tøjbranchen: Oprettelse af ordre på messer før varerne bestilles hjem) Ordre eller faktura oprettelse ved indlæsning af CSV fil eller fra webshops og mange flere. Vi er helt sikkert interesseret at kigge på Debitoors API :)
C5 online 2015 har, ikke at jeg fatter det, fjernet muligheden for indscanning af bilag så, hvis man skifter til dem er det tilbage til mapper og fysiske bilag. Det er dermed heller ikke et alternativ. (Jeg har godt set, at der bliver svaret anderledes herinde, men det var hvad deres telefonsælger fortalte, så det må jeg gå ud fra er korrekt).
Hej Natasha,
Jeg må beklage hvis du har fået den information, at det ikke er muligt med Bilagsscan til Microsoft Dynamics C5 2015.
Dette er IKKE korrekt.
Bilagsscan til C5 2015 bliver lanceret i denne uge (hos C5online.nu)
Pt. har vi ikke noget API klar på Microsoft Dynamics C5 2015 til de store webshops.
Det skal dog siges, at vi er ved at undersøge mulighederne for dette, da vi får rigtig mange henvendelser netop omkring dette.
Jeg kan dog ikke give dig nogen tidshorisont, da der også konkles løs med andre løsninger som fx PDF modul + Bilagsscan, men du er naturligvis velkommen til at følge med på hjemmesiden (C5online.nu)
Hehe.. Sjovt at se at konkurrenterne udnytter situationen :)
Hvis nogle leder efter et alternativ til E-conomic så kunne Dynaccount måske være en mulighed. Det har langt hen ad vejen de samme funktioner som E-conomic til kun 129kr pr måned (alle moduler inkluderet)
Det ser ud til at API og import er det vigtigste for dig. Jeg ville nok overveje Billy's da deres API: https://billysbilling.dk/api nok er det letteste af de danske regnskabsprogrammer at integrere op imod.
Skriv en PM, hvis du har brug for hjælp til integration. Jeg har arbejdet med en del regnskabs-API'er.