jo - men det kunne jo godt - normalt - indebære EN bil til transport af goods - og så besøge kunder i en leaset privat bil - sådan gættede jeg det - men JO - kurer kunne betyde - køre varer/dokumenter for kunder i en privat leaset bil i enkeltmandsvirksomhed.
Man kan få statens takst for al firmakørslen - og ligger firmaet hjemme, også fra hjem til kunden men jeg synes der er meget andet at tænke på inden man beslutter sig
Jeg vil fastholde hvis det er en privat leaset bil, så vil man gøre klogt at få en ordentlig beregning ud fra køremønster af, om det rent faktisk betaler sig med statens takster - eller firmaejet er bedre - også hvis der også køres privat i den - betale skat af fri bil eller ren firmabil - gule plader privat osv
Ellers - og så må det være VSO der køres under - kan man lade bilen eje af firmaet med den krølle med skat af fri bil hvis det er man kan bruge privat og har hjemme. Man kan ikke lade alm enkeltmandsvirksomhed der drives uden VSO eje bilen overhovedet i alle fald.
Hvilken løsning der er OK til det formål - og om en privat hvidplade bil er løsningen eller en gulplade/papegøje ville være bedre - - om det skal drives under VSO (eller om der faktisk burde stiftes selskab) og mange andre ting bør afklares af revisor eller anden der får langt flere oplysninger end jeg synes vi har fået.
Alternativt - hvis andre vil byde ind - tror jeg det er vigtigt at trådstarter oplyser
- Bilens nummerpladetype
- Leasing rent privat eller af virksomheden
- Virksomhed tænkt drevet som alm enkeltmands eller under VSO skattemæssigt
- Forventede km privat contra for firmaet
vh John H