Hej Nørde Aminoer ;) Jeg har et lille spørgsmål eller 2 .. Min hjemmeside www.Bilvask.Nu er efterhånden blivet 4 år gammel, og kunne godt tænke sig et brush up. Samtidigt ville jeg gerne have nogle flere "features" på siden såsom lidt formidling af biler, en bedre refference menu samt en webshop. Min frygt er nu at jeg måske ville komme til at miste min GRATIS google #1 placering på søgeordet bilvask på både google.dk og google.com Her kommer spørgsmålene! 1. Kan det undgås at miste placering og/eller hvad skal jeg sikre mig at den fremtidige webdesigner forstår, såfremt jeg ikke skal miste placering. 2. Hvorledes er det med webshops, hvem er de bedste.. jeg er klar over det er en sag som kan diskuteres, men jeg skal bare have en basic webshop, hvor brugerfladen kan laves så den passer ind i min side. Håber på at modtage lidt info fra jer. Skulle der sidde en enkelt eller 2 og mangle et projekt at starte på, så hører jeg gerne fra jer, da jeg ikke har valgt designer endnu. Mange venlige Hilsener
Michael Vilnov Hansen
|
Jeg kan slet ikke forstå din bekymring for din google placering.
Din side er lavet i flash - Google aner ikke din side eksistere ud over dit Title tag på din forside og de yderst begrænsede ord der indgår i meta data (beskrivelse og søgeord) så bliver intet at dit indhold på dit website sendt videre til google.
Det sjove er lidt at teksten i flashfilen faktisk er holdt uden for selve flashfilen - men så ligger den inde i javascript så google aligevel ikke kan se det
Dermed er det enese søgeord der faktisk virker for din side vist også "bilvask".
Så jeg tror ikke du skal være så nervøs for din placering, om ikke andet kan man fastholde dine meta data, de har da virket indtil nu kan man jo fristes til at sige ;) (selvom de er mangelfulde).
Der findes et hav af løsninger men en ting er sikkert du skal holde dig langt væk fra flash sider til webshops der skal kunne findes via organiske søgninger på google.
Jeg ville egentlig gerne byde ind, men har ikke tid igen før efter 1/2-2008 - men mon ikke der er andre der kan hjælpe dig.