Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 15 ud af 23 (222 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Det er muligt at den slags fungere i Søndrebøvelse, men i større byer og det er jo der der bor fleste mennesker, der er virkeligheden en anden.

Det er da muligt at vi ikke har så store forventninger til Taxierne her ovre. Men jeg tror nu også at det er de færreste der forventer at chaufføren ruller den røde løber ud og bukker og skraber for Herremanden. Og jeg er da ked at at skuffe dig, men Lyngby er trods alt ikke Tokyo. Så mon ikke at de andre i Lyngby har lidt mere normale forventninger til deres Taxi chauffør.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 23:36

Jesper Ejlersen:

Hej Martin

Det er forkert at taxa branchen i Danmark er underlagt faste priser, den pris alle køre med er den pris taxa nævnet i den pågældende by har fastsat som et max de må kræve.

God weekend
Jesper

Taxibranchen er præcis hvad man kalder KARTELLER i andre brancher, og der er ikke en tøddel fri konkurrence. Du må ikke tage taxi nr tre i en kø - eller du bliver i hvert fald overfaldet hvis der nu skule være et billigere selskab. Problemet er at priserne er kunstigt høje og at stortset ingen bruger taxaerne.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:39

BroncofanDK:
Taxibranchen er præcis hvad man kalder KARTELLER i andre brancher, og der er ikke en tøddel fri konkurrence. Du må ikke tage taxi nr tre i en kø - eller du bliver i hvert fald overfaldet hvis der nu skule være et billigere selskab. Problemet er at priserne er kunstigt høje og at stortset ingen bruger taxaerne.

har jeg så gjort mange gange....

for nogen år siden boede jeg lidt væk fra centrum... der forhandlede jeg priserne med chaufførerne om hvem der ville køre mig hjem for x antal kroner... ville den første det ikke tog jeg den næste...

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke om det er skrevet før, men min mening er at dette er dybt uinteressant for Amino.

Hvor mange penge bruge I egentlig på Taxi? December tæller ikke!

Kom bare med alle jeres negative stjerner lige nu.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:45

SWcotspain:

Jeg ved ikke om det er skrevet før, men min mening er at dette er dybt uinteressant for Amino.

Hvor mange penge bruge I egentlig på Taxi? December tæller ikke!

Kom bare med alle jeres negative stjerner lige nu.

Mvh

Stig

Yes

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 23:49

Altimobiler.dk:
har jeg så gjort mange gange....

for nogen år siden boede jeg lidt væk fra centrum... der forhandlede jeg priserne med chaufførerne om hvem der ville køre mig hjem for x antal kroner... ville den første det ikke tog jeg den næste...

Var det ikke synd for den der nu holdt først i køen, som havde overholdt de uskrevne regler, og som havde glædet sig til endelig at få en betalende kunde.

Men du tog den næste i køen, fordi den første stakkel ville have tariffen.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 23:51

Altimobiler.dk:

BroncofanDK:
Det er sørgeligt at høre den uvidenhed mange har om USA! Der er utroligt mange fra gettoerne der får chancer som de aldrig ville få i Danmark - folk som godt nok får et spark i en vis legemsdel, men har kæmpe fordel af at man ikke har kommunale grædekoner til at have ondt af dem så de kan være på offentlige overførsler. Du har ikke mange eksempler i Danmark på unge gettobørn med en kriminel løbebane, der bliver teeenage forældre og formår at blive middelklasse borgere med penge på bankkontoen.   

helt ærligt... tror du virkeligt på at det er nemmere at være fattig/social belastet i USA fremfor i Danmark?

Nej, det er ikke let at leve i dyb fattigdom, men det er allerhelvedes meget lettere at komme ud af fattigdom i USA. Det er meget billigere at bo, spise og leve i USA end i Danmark. Virksomhederne tager socialt ansvar for folk der vil og kan, medens rentabiliteten af virksomheder i Danmark sjældent tillader socialsind. 

Det er sørgeligt få virksomheder der formår at vokse til at være andet end microvirksomheder i international sammenhæng. En lille og mellemstor virksomhed i USA har 250-500 ansatte. Hvor mange af den slags virksomheder er der skabt af dem i de sidste 40 år?

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:51

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Var det ikke synd for den der nu holdt først i køen, som havde overholdt de uskrevne regler, og som havde glædet sig til endelig at få en betalende kunde.

uskrevne regler findes ikke!:)

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Nej, det er ikke let at leve i dyb fattigdom, men det er allerhelvedes meget lettere at komme ud af fattigdom i USA. Det er meget billigere at bo, spise og leve i USA end i Danmark. Virksomhederne tager socialt ansvar for folk der vil og kan, medens rentabiliteten af virksomheder i Danmark sjældent tillader socialsind. 

sorry... men hvis du selv tror på det der... så kommer vi vist ikke rigtigt nogen steder:)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:56

Altimobiler.dk:
uskrevne regler findes ikke!:)

Wink Hvad så med de områder der ikke findes lovgivning på ?

Netop de uskrevne, kutumer m.m. er udtømmende for manglende lovmæssige og fastsætte  regler.

Side 15 ud af 23 (222 indlæg)