Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 12 ud af 23 (222 indlæg)
Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle du ikke kunne blive vognmand ??? Det kræver stort set ikke andet end man består et erhvervs kort, samt kan stille en garanti. 

Venlig hilsen
Jesper 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg angriber er både systemet og branchen.
Den er ikke god for kunderne og heller ikke for chaufførerne.

Så det har ikke noget med min udfordring i Sverige at gøre, som jeg forøvrigt nok skal klare :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Ejlersen:
Hvorfor skulle du ikke kunne blive vognmand ??? Det kræver stort set ikke andet end man består et erhvervs kort, samt kan stille en garanti. 

Venlig hilsen
Jesper 


Fordi jeg ikke bare lige kan få en licens.
Det skal man vente år og dag på, da man regulerer antallet af hygevogne.
Det er en olde-branche, der virkelig trænger til en rusketur.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Joh det kan du hvis du opfylder lovens krav til det.


Ja hvis jeg vil køre gods...

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan blive enig om at måske kan åbne op for et frit marked, hvor alle kan blive taxachauffør/vognmænd, såfremt de opfylder loven, men det er jo netop kerneproblemet med Uber, de opfylder ikke dansk lov, da deres chauffør ikke har erhvervs kort, ingen forsikring

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt tror jeg ikke på at netop Uber bliver dem som skaber det nye marked for persontransport, men til gengæld er Uber med til at starte en helt ny tankegang omkring nødvendigheden af statslig regulering på et marked.

Jeg tror nu også Uber kan sove roligt om natten, for i princippet er deres tjeneste ikke anderledes end tidligere samkørselsorrdninger, - blot smartere.

Passageren i en bil, er uanset hvad, dækket af bilens lovpligtige forsikring. Problemet for en prof. Uber-chauffør er alene at forsikringsselskabet i tilfælde af, at der ikke er tegnet en erhvervskørselsforsikring, kan foretage regress, - dvs kræve forsikringssummen tilbagebetalt af chaufføren.

Som iværksætter gælder det jo om at se mulighederne. El-biler er jo nu blevet til at betale, og det samme er reklamefolie på biler. Jeg synes det er oplagt at lave en gimmick rettet mod erhvervslivet, og kombinere det med egen virksomhed

Jeg ville kunne skabe min egen forretning, og tjene mere end mange lønmodtagere, netop fordi konkurrence altid giver mulighed for at finde nichen.

Jeg kan simpelthen ikke få øje på problemet med selve konceptet?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Det jeg angriber er både systemet og branchen.
Den er ikke god for kunderne og heller ikke for chaufførerne.

Jeg er helt sikker på at Taxi chaufførerne foretrækker deres nuværende arbejde frem for at miste det til en student der har det som bijob. Og når jeg kører Taxi her ovre i Jylland er det nu ganske behageligt at vide der er styr på tingene og altid venlige chauffører. Så jeg klager ikke. Men det er åbenbart særligt slemt i dit område lyder det til.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Ejlersen:

Vi kan blive enig om at måske kan åbne op for et frit marked, hvor alle kan blive taxachauffør/vognmænd, såfremt de opfylder loven, men det er jo netop kerneproblemet med Uber, de opfylder ikke dansk lov, da deres chauffør ikke har erhvervs kort, ingen forsikring



Deres Black Limo burde ret let kunne gøre det, hvis den ikke allerede er ok. Den minder om Drivr og det virker som om de er lovlige.
Deres anden service (Samkørsel) er problematisk, men lad os nu se.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Michael:
Ja nu kan det jo slet ikke tænkes at de unge mennesker finder en kreativ måde til at omgå det system på. Og der bliver helt sikkert ingen betalte anmeldelser i det system. For det bliver garanteret lige så godt som Trustpilot. Joo jeg fårstår godt du er så glad for det med anmeldelser. Bland andet den her må du jo være helt vild med https://www.trustpilot.dk/review/www.amino.dk/53ac2d97000064000293fab9 


Nu ved Uber hvem der har kørt med hvem, så det er jo et langt bedre udgangspunkt end Trustpilot der intet aner.
Alle de mennesker jeg kender der har brugt servicen, elsker den. Derimod kender jeg ikke mange der elsker danske taxaer.


Trustpilot ved da PRÆCIST hvem der anmelder... for at anmelde på TP skal man have handlet i butikken... har man ikke det kan man bare få slettet anmeldelsen....

og nu kender du ikke mig...:) men jeg har det fint nok med taxa´erne i danmark.... så nu kan du så sige du "kender" en... udover det så kender jeg så faktisk ikke nogen der har noget negativt at sige om taxaerne i danmark....

Side 12 ud af 23 (222 indlæg)