Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 8 ud af 23 (222 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Så når alle job i dk er overtaget af dem fra øst, og danskere sidder tilbage i de stadigt dyre boliger, så er det bare ærgerligt....

Det håber jeg sørme aldrig sker, men jeg mener klart det bliver nemmere at forhindre hvis vi holder op med at tro at vi er berettigede og indser at det er nået vi skal kæmpe for.

Fru Hartmann:
Vi ledige kan da  godt arbejde for en minimalløn, den rækker bare ikke til omkostningerne til  almindelige boliger og div andre nødvendige udgifter.

Hvis man er ledig og kan for et arbejde, så syntes jeg da at man skal tage det! Det må vel være et grund princip, jeg tror klart det er nemmere at arbejde sig op fra et job, end fra sofaen.

Fru Hartmann:
Sorry, men jeg er efterhånden pænt træt af at høre på den slags ævl fra folk som har penge nok.

Det er jeg ked af at høre, for jeg er nemlig ikke træt af at betale min skat, så bl.a. ledige kan blive hjulpet igennem en svær periode, og komme videre. Hvis det sidste skal ske så ville det være formålstjeneligt hvis man trådte lidt ud af offer-rollen og indså hvor privilegerede vi danskere er, og at vi skal arbejde for at beholde den position.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:05

Altimobiler.dk:
45,3 millioner amerikanere levede sidste år under eller på fattigdomsgrænsen. Det svarer til 14,5 procent af befolkningen - en nedgang fra 15 procent i 2012 ifølge CNN Money.

Det lyder heller ikke godt, men tror du ikke mere det har noget at gøre med mangle på sociale ydelser end Uber? Som jeg ser det har de to ting ikke noget med hinanden at gøre.

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:06

Martin Thorborg:

Det morsomme er, at mange fremhæver de fine og organiserede forhold taxachauffører har i Danmark.
Facts er at de har en lorteløn og er på 100% provision.
Er der ingen kunder i løbet af en nat, er der nul løn.
Er det gode forhold?

Lige her tror jeg en Uber chauffør, der ikke skal dele sin løn med et bestillingskontor, vognmand m.m. kan tjene langt bedre.
Så mon ikke det er alle dem der er i branchen, men ikke kører bil der skal være bange?

Udover lorte forhold, så bliver de som mange andre brancher presset med regler og love der skal overholdes, det slipper chauffører på Uber for. Synes du virkelig ikke at det er en skævvridning af konkurrencen? 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:10

Jo og derfor er jeg glad for Uber, der nok skal få reglerne ændret :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:10

Lundsby:

Altimobiler.dk:
45,3 millioner amerikanere levede sidste år under eller på fattigdomsgrænsen. Det svarer til 14,5 procent af befolkningen - en nedgang fra 15 procent i 2012 ifølge CNN Money.

Det lyder heller ikke godt, men tror du ikke mere det har noget at gøre med mangle på sociale ydelser end Uber? Som jeg ser det har de to ting ikke noget med hinanden at gøre.

de har rigtigt meget med hinanden at gøre..... Uber tvivler jeg stærkt på vil skaffe chaufføren bedre løn end hvis han kørte taxa... på samme måde som at man ikke kan leve af en mcdpnalds løn i USA, kurer branchen herhjemme kan man heller ikke leve af osv... der er Uber som så mange andre ting et sted hvor man kan få et arbejde... men ikke et arbejde man kan leve af...

når sådanne "jobs" dukker op et sted skal man gøre hvad man kan for at få dem fjernet igen eller hævet lønnen... for idag er det Taxa det går ud over... i morgen der er det der hvor du eller din mor arbejder....

en ting er hvis der bare ikke er flere penge i kassen til at betale lønnen... men det er der jo... de tilfalder bare ikke arbejderen... dem går til ejerne!

Javist man skal kunne få lidt gulerod ved at eje osv.... men ikke mere end at alle kan leve af det samtidig.... og det er der mange steder hvor arbejderen ikke kan... men han er nød til at tage jobbet for ingen penge er endnu værre end for lidt penge...!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Altimobiler.dk:
når sådanne "jobs" dukker op et sted skal man gøre hvad man kan for at få dem fjernet igen eller hævet lønnen... for idag er det Taxa det går ud over... i morgen der er det der hvor du eller din mor arbejder....

Er det ikke også synd for TDC's butikker at du sælger billigt mobiltilbehør online? Det var jo deres marked for 15 år siden. Deres butiksansatte tjener jo ikke ret meget, og de har jo ikke engang mulighed for at lave opsalg på en mobil, for kunden løber jo bare hjem og bestiller tilbehøret billigt hos dig.

Det kan nemt koste jobs i Telebutikkerne, at de totalt mister salget af tilbehør, det marked har du jo skudt i sænk. Du behøver jo ikke have et dyrt og flot butikslokale på en god adresse, og fine ens skjorter medarbejderne kan gå i. Stakkels medarbejdere i Telebutikkerne tænker jeg bare Wink

(lidt ironi kan forekomme)

Mvh Carsten

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:51

Carsten Jacobsen:

Altimobiler.dk:

Er det ikke også synd for TDC's butikker at du sælger billigt mobiltilbehør online? Det var jo deres marked for 15 år siden. Deres butiksansatte tjener jo ikke ret meget, og de har jo ikke engang mulighed for at lave opsalg på en mobil, for kunden løber jo bare hjem og bestiller tilbehøret billigt hos dig.

Det kan nemt koste jobs i Telebutikkerne, at de totalt mister salget af tilbehør, det marked har du jo skudt i sænk. Du behøver jo ikke have et dyrt og flot butikslokale på en god adresse, og fine ens skjorter medarbejderne kan gå i. Stakkels medarbejdere i Telebutikkerne tænker jeg bare Wink

(lidt ironi kan forekomme)

Mvh Carsten

nej faktisk ikke... jeg laver ikke løn dumpning og sælger ej heller nye telefoner og tilbehør er en meget lille del af min shop...! jeg sælger brugt... som i genbrug! javist jeg har nogen nye ting.. men det er egentligt kun for at kunne give kunden hele pakken og faktisk ikke noget jeg sælger ret meget af... jeg vil sælge brugte mobiler... tilbehør osv. er ikke mit kerneområde og bliver det heller aldrig. der ligger hele forskellen:)

men gå du da bare efter manden... dog er det spild af tid og ikke rigtigt noget der gavner debatten...

(seriøsitet kan forekomme)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:08

Altimobiler.dk:

14,5 procent er fattige

Fattigdomsgrænsen i USA for en familie med to voksne og to børn lå i 2013 på 23.624 dollar. Det svarer til omkring 140.000 kroner.

140.000/12 er 11.000 kr om måneden. Det er man ikke fattig for i USA uden for de dyreste metropoler. Det er også mere end enlige får i kontanthjælp i Danmark. I mange byer i USA er omkostningerne 25-40% lavere end i Danmark.

Desuden skal du sammenligne æbler og æbler. Du kan ikke sammenligne med illegale indvandrere fra Mexico for eksempel. Hvor mange fattige er der i Minnesota for eksempel, hvor de alle sammen hedder Jensen og Hansen fordi de er efterkommere af danskere, svenskere og nordmænd?

Se her fra Numbeo.com:

Indices DifferenceInfo
Consumer Prices in Minneapolis, MN are 26.24% lower than in Copenhagen
Consumer Prices Including Rent in Minneapolis, MN are 26.82% lower than in Copenhagen
Rent Prices in Minneapolis, MN are 28.05% lower than in Copenhagen
Restaurant Prices in Minneapolis, MN are 42.51% lower than in Copenhagen
Groceries Prices in Minneapolis, MN are 8.57% lower than in Copenhagen
Local Purchasing Power in Minneapolis, MN is 25.43% higher than in Copenhagen

Det syge samfund har jeg svært ved at se?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle de middelklasse amerikanere jeg kender, har en langt højere levestandard end folk med højere løn i Danmark.

Danskere har et meget forvrænget syn på USA.

Dbh Martin

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 00:18
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Alle de middelklasse amerikanere jeg kender, har en langt højere levestandard end folk med højere løn i Danmark.

Danskere har et meget forvrænget syn på USA.

sorry to say.... men jeg er lidt ligeglad med middelklassen og ja... sådan set med alle dem der klarer sig....

har et samfund ikke plads til at samle bunden op... så er det et skidt samfund i mine øjne!

det er ikke hvor højt barren ligger der afgør om et samfund/system er godt eller skidt... det er hvor lavt den kan ligge...!

og uanset hvor forkert mit syn på USA er... så kommer vi ikke udenom at der er mange fattige.... rigtigt mange fattige og at man kan tage et fuldtidsjob uden at kunne leve af det...

det er bare ikke godt nok i min verden!

Side 8 ud af 23 (222 indlæg)