Hej Sylvester
(skriver på mobil, så beklager stavekontrol-fejl og lign.
)
Ret flot produktvideo. Du spiller op mod mange, der er professionelle i den genre, med din hjemmelavede udgave :)
Jeg stiller mig enig med andre i, at en voice-over kunne gøre godt, men da det er nævnt, så vil jeg meget hellere kaste mig ned i budskabet og strukturen af din produktvideo.
Jeg kommenterer kronologisk med filmen:
"Mød Jakob" - Først og fremmest: herligt at du starter videoen lige på fra 1. sekund. Mht. "Mød Jakob" teksten, så danner meget godt grundlag for historien i din produktvideo, men der er desværre ikke meget, der fanger interessent, medmindre man længes efter at møde en person ved navn Jakob.
"Jakob er en iværksætter" - Identifikation. Her tales der til iværksættere. Hvilket er super, hvis der ikke er andre i din målgruppe. Igen sker det inden for et par sekunder, hvilket er perfekt.
"Som har brug for stabil og hurtig hosting" - Her forklares problemstillingen igen hurtigt og præcist. Alle med hosting-problemer rammes.
"Alt Jakob ønsker, er vækst i hans forretning" - Nu bliver det lidt forvirrende. Hvad har det at gøre med en stabil hosting?
"Jakob kunne ikke finde løsningen" - Hvad hosting og vækst i forretningen har med hinanden at gøre, finde man nok ud af nu...
"Før han fandt CBOX" - ...hvilket man ikke gør. Nu viser du så, hvad din virksomhed hedder. Man kunne forestille sig, at nogle mennesker vil tænke at i skabe både vækst for iværksættere og stabil hosting, men min frygt er, at folk vil tænke, at de får stillet to situationer foran sig, men ikke føler, at nogen af situationerne bliver forklaret eller afklaret. Her vil jeg råde dig til, at være meget mere præcis. Forklar hvorfor jeres hosting er stabil, forklar hvorfor den er hurtig og forklar endelig, hvordan i skaber vækst i iværksætteres virksomheder.
"Vi har kompetente medarbejdere" - Det var da heldigt :)
"Som hjælper dig 24/7" - En fin feature, men her aner man ikke, hvad det er for et produkt man får, så support er underordnet - man prøver stadig at finde ud af, hvad man kan købe.
"Via e-mail, chat eller telefon" - dart at vide, at alle muligheder er der, men du bør skrive det samtidig med "Som hjælper dig 24/7", da videoen nu bliver lidt lang.
"Nu hvor Jakob har fundet ro hos os" - Ja Jakob har, men jeg aner stadig ikke, hvad han har fået.
"...håber vi også at møde dig!" - Det lyder hyggeligt, men hvad får jeg ud af, at i vil møde mig?
"CBOX www.cbox.dk" - Fordi du skriver din hjemmeside, så går jeg ud fra, at du har planlagt distribution ude i den store vide verden og at du bare gerne vil have, at folk kommer ind og kigger på din side, fordi du mener, at den nok skal konvertere folk. Men hvis det er planen, så bør du ikke have samme film på din forside, da man så går fra én film... til den samme. Er filmen derimod bygget til at konvertere besøgende på siden til kunden, så mangler der en klar call-to-action i videoen. Når man har set videoen, hvad skal man så gøre? Gå på opdagelse? Et hurtigt tænkt alternativ kunne være "Ring til os med den værst tænkelige situation du kunne stå i, så skal du bare høre, hvordan vi har sikret os, at det ikke sker for vores kunder".
Jeg håber, at det gav mening. Alt er kærligt ment :)
Med venlig hilsen
Rasmus Bernburg R. Schultze, adm. partner & producent v/Founthouse