Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

What to do?!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  magnifique Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære brugere på amino, Jeg har indenfor den sidste måned oprettet en lille webshop med lækkert brugskunst: www.magnifique-shop.dk Jeg er startet i det små og planen var at jeg med tiden gerne vil have flere varer på, nogle kendte mærker osv. Men da jeg starter op uden nogen særlig kapital begrænser det sig jo. Mit problem og spørgsmål er (som så mange andre ), hvordan blir jeg set på Google? - og får nogle kunder ? Jeg har virkelig prøvet at sætte mig ind i adwords, søgeoptimering mv. Men jeg ER altså bare ikke den store haj til det! Er der nogen der kan/vil komme med nogle forslag til hvad jeg kan gøre- eller nogen der evt. Kan hjælpe med det for en lille skilling - eller noget fint brugskunst ;-) ? Jeg kan forstå det er en god ide med en blog, jeg er bare ikke den store blogger, er det helt "no go" hvis man udelader det punkt ? Håber nogen kan hjælpe, På forhånd tak Karina skov

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en webshop er der vidst ingen mulighed for, at komme udenom hverken adwords og SEO.

Jeg troede også i lang tid, at vi bare lige kunne gøre lidt ved hjemmeside, og måske få nogle til at gøre nogle af de ting vi ikke selv kunne finde ud af...og så skulle det hele nok gå.

Det gør det bare ikke. Det er en alt for lang og sej kamp man kæmper, hvis man tror, at man kan komme udenom, at sætte sig ind i SEO/Adwords. Det er absolut nummer 1 for en webshop eller andre, der skal fiske deres kunder via nettet.

En blog er vel en del af det "At blive set" på nettet, du kan nok godt udelade det....men hvis du er interesseret i, at gøre dig rigtig bemærket......så er den nok ikke helt til at komme udenom.

Læs nogle af de mange mange mange gode indlæg og links, og sæt dig ned med et punkt ad gangen. Det er hårdt lige i starten, men når du begynder at forstå, hvordan tingene hænger sammen, bliver det noget lettere.

God vind

Natasha

Fra Sorø
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  magnifique Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar Natasha,

Du skriver jo præcis det jeg frygtede, og egentlig godt vidste ;) - Der er ingen nem vej...

Det er også ok, og jeg er i fuld gang med at sætte mig ind i det hele, så jeg skal jo nok bare væbne mig med tålmodighed og blive klogere dag for dag.

Mit ømme punkt er dog stadig den Blog, men jeg må se om jeg med tiden bliver god til det. Det med at blive set er jo et must, men jeg vil gerne ses for mine varer ikke for min personlige holdning til indretning mv. :)

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, Karina, jeg ved godt, det ikke er dette du spørger om, men det er synd for dine virkelig flotte produkter, at din side virker så 'ubehjælpsom'. Det kan nemt ændres lidt ved fx at fjerne den grå baggrund, ændre den røde tekst til sort, evt. gøre alle teksterne grå og samle dem i toppen - teksterne fylder alt for meget og står alt for 'løst'. Og den lilla farve og navnet leder hen på en parfumeforretning. Håber, du tager mine kommentarer i den rette ånd!

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener navnet og farven SAMMEN - du kan selvfølgelig ikke skifte navnet, men måske farven.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Karina Skov:
Mit ømme punkt er dog stadig den Blog, men jeg må se om jeg med tiden bliver god til det. Det med at blive set er jo et must, men jeg vil gerne ses for mine varer ikke for min personlige holdning til indretning mv. :)

Men du behøver vel heller ikke sådan rigtig at flashe din personlige holdning? Vi går også og leger med en blog, der ikke lige er i luften endnu. Men det er mere noget med nye produkter og deres anvendelse. Vi prøver, at være meget neutrale netop fordi, at det jo ikke er op til mig at bedømme om det er lækkert eller ej, det er vel smag og behag.

Jeg har personligt allieret mig med en tekstforfatter. Idéen er, at jeg skriver oplæggene og hun så retter det til så meningen forbliver, men det er til at holde ud at læse samtidig :-P

Natasha

Fra Sorø
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  magnifique Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine kommentarer, tja det jo fint med et andet syn på sagen. Dog lidt nedslående at det er så håbløst et arbejde jeg har lavet! - jeg er jo heller ikke ekspert på it området, jeg må jo bare sande jeg ikke kan være bedst til det hele ;) - jeg skal tænke over din mening

Fra Sorø
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  magnifique Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha, tekstforfatter... Rigtig godt tip 😉 det vil jeg lige undersøge nærmere..
Tak for det.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Karina Skov:
Men da jeg starter op uden nogen særlig kapital begrænser det sig jo. Mit problem og spørgsmål er (som så mange andre ), hvordan blir jeg set på Google? - og får nogle kunder ?


jeg er selv startet med intet og uden at låne en krone er jeg kommet til hvor jeg er nu... det handler bare om at lade det tage den tid det tager og bruge de penge du får ind på at få flere varer og mere reklame...! jeg startede med en mobil jeg købte for 50 kr. og solgte den igen... for de penge købte jeg nogen flere osv... og nu har jeg telefoner for over en million i salgspriser til salg....

jeg var igang i nogen år inden jeg overhovedet begyndte at hæve penge til løn... det hele gik på at købe flere telefoner og lave mere reklame... for er der ingen der ved hvad du har af fantastiske produkter ja så er der heller ikke nogen der køber dem:)

jeg har primært reklameret på dba og gul og gratis da det jo er der folk finder brugte mobiler... dog har ham der laver min side lavet noget seo og jeg får også rigtigt mange hits fra google.

det jeg vil anbefale dig at gøre er at finde ud af hvor dem der kunne være interesseret i dine produkter opholder sig... er der nogen hjemmesider de kommer på? nogen forums osv... og så sende dine reklame penge den vej....

jeg ved godt mange hele tiden siger facebook.... personligt tror jeg ikke meget på det... man ser selv en masse reklamer derinde... men 2 sekunder efter har man glemt alt om dem... for man sad ikke lige og manglede det produkt da reklamen dukkede op....

men skulle du lave lidt på FB vil jeg sige få fat i en eller flere af de berømte kahler vaser og lav nogen konkurrencer med dem... bare husk der er nogen regler du skal overholde i de konkurrencer...

noget af det første jeg gjorde var at have admanager fra dba kørende... de henter selv alle mine varer ind på dba.dk i nogen standard annoncer hvor man selv kan lave en standard tekst... prisen for det var vist 1000 kr. i oprettelse og så giver jeg et antal ører pr. vare pr. døgn det er på... ved dog ikke om der er et marked for dine varer på dba men det kunne jo være... der er mange nye varer derinde...

og så lige et råd herfra... på din forside hvor der står blog... få dine varekategorier ind der som her : http://www.magnifique-shop.dk/shop/ hader at skulle lede efter hvad man kan købe....

kort og godt : find ud af hvor dine kunder er og smid reklamekroner den vej...:)

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem alt om AdWords. Med dit nuværende site vil det kun være en udgift.

Tag et kig på din webshop og tag så et kig på dine konkurrenters. Hvad gør de godt som du gør skidt? Glem derefter at du er indehaver af en webshop og se dig selv som kunde. Ville du handle i din shop? Hvad gør dine konkurrenter godt? Kopier og gør efter - eller ret op på de områder som dine konkurrenter fejler på.

Når du så er 100% overbevist om at du selv (som kunde) ville have tiltro til din shop bør du begynde at kigge på SEO.

Når du så i alt for lang tid har beskæftiget dig med SEO (rettet produkttekster, meta-keywords, skabt links, skrevet forum-/blog-indlæg, osv.) er du blevet klog nok på hvad du selv sælger til, at kunne tage et kig på AdWords (og lignende services) og dermed vælge de rigtige søgeord, rigtige målgrupper og rigtige produkter, som i sidste ende kommer til at koste rigtige penge (ikke bare forbrugte timer).

Det er en lang vej. Jeg har ikke haft mod til at tage den selv, men jeg har læst med længe nok her på Amino til at turde give dig disse råd.

Med lidt held er der nogle af de garvede rotter der enten giver mig ret eller siger mig imod. - Og så lærer vi også af det!

Du har (mindst) en ting der taler for din sag: Du er gået i gang, har taget skridtet, og har dermed allerede nu bevist over for os andre svagpissere at du tør!

God arbejdslyst og god vind med shoppen!

/Brian.

Webhosting og PHP-udvikling.
xsw.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)