Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnebidrag

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skelnes mellem

1. Personlig indkomst, fx

 - løn hvis man er ansat i eget aps eller A/S eller i andet firma

 - det man hæver i egen personlig virksomhed (enkletmands- eller I/S)

 - overskud der ikke hæves, hvis man IKKE kører virksomhedsordning

2. Virksomhedsindkomst

- overskud der ikke hæves, hvis man kører virksomhedsordning

3. Kapitalindkomst.

- renter m.v.

- udbytte fra selskaber (også fra eget Aps eller A/S)

 

Jeg ved ikke om der kigges på virksomhedsindkomst bed fastsættelse af børnebidrag. Men jeg ved af personlig erfaring at argumentet 'opsparingen i alm virksomhed der ikke benytter virksomhedsordningen anvendes til konsolidering p.g.a. varierende indtægt' .. at det argument indgår i vurderingen af, om der skal fastsættes forhøjet børnebidrag.

Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Sidder med samme spørgsmål som du har skrevet om, men kan ikke se nogen konklusion fra din debat.....

Hvad gjorde du og hvad var resultatet??

Mvh

Michael

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej claus er du sikker på at overskud fra et aps eller as ikke indregne i indkomst ved fastsættelse af børnebidrag ???

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej claus er du helt sikker på at overskud i as aps ikke har indflydelse på børnebidrag ?? mvh peter

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du set hvor gammel tråden er?

Fra Bramming
Tilmeldt 1. Jun 10
Indlæg ialt: 3
Fra  Pixie Globe Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved dette er en MEGET gammel tråd, men jeg har et svar fra løvens egen mund. Så jeg syntes I skulle have del i det, der er nemlig stort set ikke noget at finde i Google om det her.

Jeg vil lade jura og regnskabs kyndige drage en konklusion, men såvidt jeg kan forstå så er det resultatet man skal have holdt nede. Hvordan det kan lade sig gøre er jeg ikke klog nok til at have et svar på Smile

Opgørelse af indtægt for virksomhedsejere (IVS, ApS, A/S, etc.)
Ved opgørelsen af resultatet i en virksomhed, herunder selskaber, lægger Statsforvaltningen normalt vægt på virksomhedens økonomiske forhold over en længere periode. Dette skyldes, at en virksomheds indtægter, omkostninger og arbejdsopgaver ofte varierer en del. Overskud eller underskud i et enkelt regnskabsår eller i en enkelt regnskabsperiode vil ikke nødvendigvis være udtryk for virksomhedens indtjeningsevne i fremtiden. Derfor vurderes virksomhedens indtjeningsevne normalt på baggrund af de seneste tre års resultater. Dette gælder dog ikke, hvis der er sket en varig ændring af virksomhedens indtjeningsevne.

Underskud ved driften af en virksomhed fratrækkes som udgangspunkt i overskud fra andre virksomheder, medmindre den underskudsgivende virksomhed skattemæssigt betragtes som en hobbyvirksomhed.

Hvis der er underskudsgivende virksomhed, og en part har andre indtægter, fra- trækkes underskuddet i virksomheden som udgangspunkt også i disse indtægter, medmindre den underskudsgivende virksomhed skattemæssigt betragtes som en hobbyvirksomhed.

Personlig virksomhed

Driver en part personlig virksomhed, indhenter Statsforvaltningen normalt en samlet oversigt (ved årsopgørelser) over partens indkomst for de seneste tre år via SKATs registre.

Da indkomsten opgøres før skat og arbejdsmarkedsbidrag, har posteringer på skatteopgørelsen, jf. virksomhedsskatteordningen, vedrørende ”opsparet overskud” og ”hævet opsparet overskud” ikke betydning og indgår dermed ikke i opgørelsen af indkomsten. Det samme gælder posteringer vedrørende kapitalafkast og rentekorrektion. Uanset eventuelle valg af virksomhedsskatteordning tages der hensyn til virksomhedens renteindtægter og udgifter.

Ved opgørelsen af indtægter for personer, der helt eller delvist ejer en erhvervsvirksomhed, lægger vi andelen af overskud/underskud i virksomheden til partens eventuelle andre indtægter. Dette gælder også selvom overskuddet ikke udbetales.

Ved opgørelsen af indtægter for personer, der helt eller delvist ejer en erhvervsvirksomhed, lægger vi andelen af overskud/underskud i virksomheden til partens eventuelle andre indtægter. Dette gælder også selvom overskuddet ikke udbetales.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære, ja det er en gammel tråd, da jeg dengang isen og så videre, blev skilt og fruen ville have bidrag, svaret er simpelt, lav en investering, hvilket giver afskrivning. Så har du nul og hun en indtægt pludselig vendes spørgsmålet, hvormeget skal hun betale... du kan tro det ændrer hendes holdning.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)