Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slutseddel ifbm. salg af bil ind i firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi vil sælge vores private bil ind i firmaet - når jeg skal overføre pengene og bogføre, har min revisor blot sagt, at jeg skal lave en håndskreven nota som bilag herpå. Men stilles der slet ingen betingelser til, hvordan en sådan slutseddel skal se ud? 

Nogen der ved det?

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 14:11

Jeg ville skifte min revisor, hvis ikke jeg har tillid til det han forklarer og fortæller!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46639
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46

Jeg synes det er lidt for lidt med en håndskrevet nota - En bil - 5.000 kr Smile 

Brug evt en FDM standard som her - i højre side med grønt http://www.fdm.dk/slutseddel så du har ting som stelnummer + nummerplade osv - og husk alt med omregistrering, forsikring osv. Hvis firmaet og måske mest hvis det et selskab der skifter ejer osv  - siden skal sælge den - kan det være ret så praktisk med en slutseddel på købet.

Med revisor ind over er du givet klar over, at du ikke kan sælge den til din personlige virksomhed men i så fald skal bruge VSO skatteordning eller have selskab og konsekvenserne af det skattemæssige hvis du kører privat i den siden (hvid-gul-papegøje plade osv) + bevis for fornuftigt korrekt markedsværdi af bilen når den sælges ind i firmaet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)