Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indholdsnetværk - Slås til eller fra?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil blot høre andres erfaringer med Google Adwords mht. indholdsnetværk. Jeg startede med at have det slået til, men ingen af kunderne viste sig at komme til butikken via indholdsnetværket - jeg har et statistikmodul, hvor jeg kan følge henvisninger. Så jeg slog det fra efter ca. 1½ måned.

Men hver gang jeg laver en ny kampagne på Adwords, advarer den mig mod væsentlig mindre trafik ved at slå det fra.

Der skal helst være en mening med tingene rent omkostningsmæssigt... så jeg vil blot lige høre, hvad I andre mener om indholdsnetværket, for hvis alle andre har succes med det, så revurderer jeg lige tingene.

Mange hilsner
Mia - morplusbarn.dk

Skal du bruge visitkortmagneter? Klik forbi Magnetz allerede i dag.

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 22:05

Mia - Mor plus Barn:

Hej,

Jeg vil blot høre andres erfaringer med Google Adwords mht. indholdsnetværk. Jeg startede med at have det slået til, men ingen af kunderne viste sig at komme til butikken via indholdsnetværket - jeg har et statistikmodul, hvor jeg kan følge henvisninger. Så jeg slog det fra efter ca. 1½ måned.

Er du sikker på at dit statistik modul overhovedet kan vise når de kommer fra dine kampagner ? hvor mange visninger har der været ? som regel har man en ctr på ca. 1-4% hvorfor bruger du ikke google analytics når du alligevel har en google konto, de 2 systemer arbejder godt sammen.

Som hovedregel ville jeg ikke slå indholdsnetværket fra, da det kan give rigtig gode resultater, det lyder ret usandsynligt at der ikke er kommet en eneste henvisning (hvis du har haft mere end 1000 visninger)

Hvis du er rigtig skrap til Adwords kampagner, og skriver gode tekster, og har optimeret dine "landingpages" mht. relevans. Så kan du nok godt slå det fra, og du vil også opnå en billigere klikpris

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:46

Tak for det hurtige svar Smile

Jeg kan se på linkets længde, om det er en person, som kommer fra søgning på Google eller fra indholdsnetværk, da statistikmodulet ikke kan vise alle karaktererne ved indholdsnetvær-henvisning.

Jeg har fået søgninger via indholdsnetværket - ikke mange - men jeg har ikke fået nogen kunder - dvs. nogen der efterfølgende har købt noget. Og så er det jo dyrt at betale ca. 5 kr. for et klik.

Jeg har været inde på alle kampagnerne og lavet optimering, og så laver jeg link til f.eks. stofbleerne på min side, hvis folk søger direkte efter stofbleer. Er det dét, du mener med "landingpages"?

Mange hilsner
Mia - morplusbarn.dk

Skal du bruge visitkortmagneter? Klik forbi Magnetz allerede i dag.

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:24

>Jeg har fået søgninger via indholdsnetværket - ikke mange - men jeg har ikke fået nogen kunder - dvs. nogen der efterfølgende har købt noget<

Ved "søgninger" via indholdsnetværket går jeg ud fra at du mener "visninger". Ikke mange siger du, men hvor mange er det ? som regel ligger en ctr på mellem 1-2 % dvs 1-2 ud af 100 besøgende laver et køb!

Med optimering af dine landingpages menes der at den tekst der bruges i kampagnen, skal have relation til den side kunden bliver dirigeret til, dette er bare ét ud af flere punkter der har indflydelse på din klik-pris. Så hvis din kampagne tekst ikke matcher din landingpage tilstrækkeligt, ja så koster det på klik-prisen. Sad

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)