Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at starte en webshop og har et spørgsmål angående køb af varer. Åbenlyst har virksomheden endnu ikke en særlig stor kapital, hvilket begrænser størrelsen af det første parti jeg kan hente hjem og sælge videre. Mit spørgsmål ligger så i forhold til betalingsdatoen. Jeg tænkte på, om det var "almindeligt" at høre om man ikke kunne skubbe betalingsdatoen 3 måneder, evt. 6, eller lignende for de varer jeg køber ind? Dette ville give mig muligheden for at hente et større parti hjem, da jeg ville kunne betale med nogle af de penge jeg tjente på varerne.

Håber i forstår mit spørgsmål, om at rykke betalingsdatoen.

Mvh. krmn.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:50

Hejsa, det er ikke just almindeligt nej.

Selv store virksomheder har svært ved at opnå sådanne aftaler, som ukendt kunde, vil de med 99.9% havde hele faktura summen up front før levering.

Du sender vel heller ikke dine kunder 10 vare, med lovning fra dem om at de nok skal betale om 3 eller 6 måneder, når de har flere midler ?.

Hvad havde du forstillet dig at virksomheden skulle stille op om 4 måneder når du så går konkurs, med deres ubetalte varer i dit konkurs bo ?.

Med mindre du har noget at stille i sikkerhed er der ikke nogen der vil give dig kredit, hverken banker eller leverandører.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 61
Fra  SmartParty Skrevet kl. 19:56

Hej Krmn

Tror heller ikke lige umiddelbart at der er nogen chancer, for det du efterspørger.

Af ren nysgerrighed, hvilken type varer er det du vil have kredit på?

Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:38

Hej, og tak for svar.
Det er elektronikvarer. Tanken bag mit indlæg udsprang af en artikel jeg havde læst omkring Kasi Jespers succes med Pandora, hvor han havde arbejdet udfra denne metode om at betale noget af beløbet nu og her, og betale den resterende del efter nogle måneder.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)