Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

madprodukt ud i butikker

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12903
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Toniii:
det kræver ikke ret mange faciliteter

Du aner da vist ikke hvad du snakker om - som minimum skal du have et godkendt produktionskøkken. Forventer du salg til supermarkeder kræver det altså noget mere kapacitet end et lille produktionskøkken kan klare.

Tilmeldt 15. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:05

Hej Ravn.

self. skal det være godkendt produktionskøkken.  og hvis supermarkederne kræver mere kapacitet, det skal jeg kun blive glad for. Man starte ikke med at åbne et fabrik uden først at vide hvor meget man kan sælge af det. man indretter sig efter hvad bestillingerne er.. jeg har lært man starter et sted også arbejder sig op.. 

Tilmeldt 15. Aug 14
Skrevet kl. 01:17

hej Dorte.

okay, lyder fedt det vil jeg gøre :) mange tak. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12903
Skrevet kl. 09:01

Toniii:
self. skal det være godkendt produktionskøkken

start du med at undersøge hvad det vil koste at lave et rimeligt produktionskøkken - det er altså dyrt!   Dilemmaet er at skal du arbejde med nogle supermarkeder vil de også kræve en vis kapacitet fra første dag.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 15:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Igen bruges der mere krudt på at skyde Tonii's ide ned - fremfor bare at hjælpe ham....

Naturligvis kræver det et fødevaregodkendt produktionskøkken - men det koster altså heller ikke en halv million. Du kommer rigtigt langt for 10-20.000,- - så længe det er et køkken/rum, der er hygiejnegodkendt (f.eks. med fliser på gulve og vægge mv., tætte afløb, koldt og varmt vand og sæbe mv.).

Man kunne som udgangspunkt - hvis det skal være let, købe en smørrebrødsforretning, et pizzeria, eller andet - der er fødevaregodkendt. Og køber man et pizzeria (som let kan fås mange steder for under 250.000,-) så kan man både tjene penge på at lange pizzaer over disken - samtidig med at man har de fødevaregodkendte produktionsfaciliteter, som er nødvendige.

Alene at komme med et indlæg om at man ikke kommer langt for under 500.000,- viser hvor travlt man har med at skyde et projekt ned - fremfor at hjælpe til.

Er det janteloven der dominerer herinde på Amino efterhånden - eller bare gedigen jalousi over at andre får udmærkede ideer? Og hvad er formålet med Amino?

Jeg har oplevet noget tilsvarende i en anden debat idag.

Tilmeldt 15. Aug 14
Skrevet kl. 21:10

helt enig Emballadøren :)

men jeg tager kun imod hjælp fra dem der kommer med forslag som giver mening. har selv arbejdet i restaurant branchen i mange år og har været køkkenchef. så lidt ved jeg hvordan tingene funger i et køkken. men selvstændig har jeg ikke været. har brug for råd fra folk der er selvstændig i deres hverdag eller som ved hvordan sådan noget funger økonomisk når det er helt nyt produkt som jeg vil ha ud på marked.

Fra Skanderborg, Galten
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 22:22

Jeg synes Dorte havde et tiltalende svar. Msåke skal du i første omgang bare få det ud lokalt. Dvs levere til den lokale brugs/supermarked og tænke småt.

Noget man ser sydpå, Frankring, Italien, Spanien, Portugal, etc er at de store kæders lokale supermarkeder har de helt lokale varer, produceret lokalt i små virksomheder/gårde, i deres sortiment. Det har man normalt ikke i Danmark og det er noget jeg savner rigtig meget.

www.isos.dk- IT support

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)