Når jeg nu skal til at indberette sukkerafgiften på skats hjemmeside, hvordan skal jeg så præcis udregne den ? Jeg har googlede lidt rundt uden det store held, så håber nogle her kan hjælpe mig. Sukkerafgiften i 2014 er 24,61 kr pr kg. Lad os sige jeg i november har købt for 10.000 vare der hver koster 1000 kr i indkøb og vejer 1 kg og jeg sælger varerne for 2000 kr, og jeg har bestilt alle mine vare fra Holland, hvis det skulle betyde noget. Nu er det så blevet d. 15 december, og jeg skal idag indberette min sukkerafgift på tastselv hos Skat. Men jeg ved ikke hvad det er for nogle tal jeg skal lægge sammen, og er det kun de vare jeg faktisk har solgt igennem november jeg skal indberette eller er det alle de vare jeg har købt og modtaget fra 1/11 til 30/11 ? |
Til at starte med er der mange som har spurgt om det samme her på Amino. Du kan prøve at skrive "sukkerafgift" i søgefeltet, måske det vil hjælpe dig lidt på vej.
Hvis det kun er sukkerafgiften og ikke emballageafgift eller moms, så er det sukkerafgift*importeret antal kg (i dette tilfælde 10 kg * 24,61 kr. = 246,1 kr.)