Lad nu være med at spille smart. Post nu noget seriøst han faktisk kan bruge
Det handler ikke om at spille smart, det handler om at knægten og de andre debatører skal bringes up2date på jargonen. Der blev sagt at hackere oprindeligt var folk der var gode til at programmere ... det er defacto forkert, og ovenstående link retter op på den fejl - og kan forhåbentligt lede knægten videre til de moderne hacker/maker-bevægelser.
Korrekt, det er mere end bare at programmere - det handler også om at lede efter steder hvor der er et lille hul.
Mikkel Mikjær Christensen:
Grunden til at jeg ikke meldte mig var at knægten tydeligvis er ude efter IT Kriminelle personligheder, og det kan jeg "desværre" ikke prale af at have været.
Jeg kan heller ikke sige at jeg har været IT kriminel, men jeg kender da en smule til hvad det handler om, og den viden man har kan man jo godt give videre.
Jeg kan heller ikke sige at jeg har været IT kriminel, men jeg kender da en smule til hvad det handler om, og den viden man har kan man jo godt give videre.
Jeg vil sige jeg er den diamentrale modsætning af en malicious-hacker ... jeg lever af at holde den slags ude, og sparke dem på porten når de endelig kommer ind :-)
I modsætning til visse andre *host*csc*host* der satser på at domstolene ordner sagerne når først musen ér løbet med osten ... *suk*
Jeg vil sige jeg er den diamentrale modsætning af en malicious-hacker ... jeg lever af at holde den slags ude, og sparke dem på porten når de endelig kommer ind :-)
Præcis - og når man skal holde folk ude er det jo også vigtigt at kende til hvordan de arbejder...
Mikkel Mikjær Christensen:
I modsætning til visse andre *host*csc*host* der satser på at domstolene ordner sagerne når først musen ér løbet med osten ... *suk*
Suk... Den sag blev håndteret fuldstændig forkert...
Tag et kig på www.version2.dk. Problemet er nok ikke, at der er nogle som forsøger at 'hacke' (kriminelle har altid eksisteret - og vil fortsat eksistere) - problemet er, at nogen lader sig 'hacke'.
Tag et kig på www.version2.dk. Problemet er nok ikke, at der er nogle som forsøger at 'hacke' (kriminelle har altid eksisteret - og vil fortsat eksistere) - problemet er, at nogen lader sig 'hacke'.
Det er nok lidt en overdrivelse at sige at det at hacke er noget kriminelt. Hvis det var sådan ville man nok ikke afholde disse hackathon :-)
Det er nok lidt en overdrivelse at sige at det at hacke er noget kriminelt. Hvis det var sådan ville man nok ikke afholde disse hackathon :-)
Der er faktisk lige blevet holdt et i London.
Jo - men jeg taler om kriminalitet, og det er vel det som er emnet i denne sammenhæng ?