Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hacker søges :D Hjælp mig med nogle sprgsmål

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg er igang med et projekt på min efterskole, hvor jeg har om hacking. Så jeg vil gerne høre om der er nogen som kender nogen som kender en hacker/tidliger hacker, jeg kunne stille nogen spørgsmål.

Jeg vil også gerne prøve at høre jer, Hvad er attraktiv data for en hacker hos unge danskere?

Mvh. Simon Ågren

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:59

Prøv at spørge på eksperten.dk - der sidder nogle it-professionelle som sikkert kan hjælpe dig videre.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:03
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

En hacker er jo meget bredt. For eksempel er ordets oprindelige betydning jo en der er god til at kode. Mens det i dag popularistisk er at sammenligne med en blackhat attacker.

Altså en der vil bryde ind i et system for at misbruge data. Der er også folk der bryder ind for sjovs skyld - og spændingen, men efterfølgende anmelder sikkerhedshullet så det kan blive lukket. Det vil man typisk kalde whitehat. Greyhat ligger mellem de 2.

Attraktive data kan være alt muligt forskellige personlige data - CPR - kortoplysninger, osv.

Tilmeldt 10. Nov 14
Skrevet kl. 10:14

Er danske unge folk, sikret mod hacker angreb?

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Skrevet kl. 10:16

simonaagren:

Er danske unge folk, sikret mod hacker angreb?

Da ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvor godt de har beskyttet deres computer, mobiltelefon, mm. 

Tilmeldt 10. Nov 14
Skrevet kl. 10:40

Er største delen af danske unge beskyttet ordenligt? Hvad tænker du generalt?

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Skrevet kl. 10:43

simonaagren:

Er største delen af danske unge beskyttet ordenligt? Hvad tænker du generalt?

Størstedelen vil man nok forholdsvist nemt kunne komme ind hos. Du vil altid kunne komme ind hvis du har tid nok - men jo bedre man er beskyttet, og jo mere paranoid man er, jo bedre.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:00

http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker_(programmer_subculture)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:07

Mikkel Mikjær Christensen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker_(programmer_subculture)

Lad nu være med at spille smart. Post nu noget seriøst han faktisk kan bruge (det der er jo første link på google....) Ellers kan du jo fortælle om den gang du gik under navnet "Cybermike" eller "Ekimrebyc" og dine servere blev tømt og alt postet online. ;)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:46

Enterpriseret:
Lad nu være med at spille smart. Post nu noget seriøst han faktisk kan bruge

Det handler ikke om at spille smart, det handler om at knægten og de andre debatører skal bringes up2date på jargonen. Der blev sagt at hackere oprindeligt var folk der var gode til at programmere ... det er defacto forkert, og ovenstående link retter op på den fejl - og kan forhåbentligt lede knægten videre til de moderne hacker/maker-bevægelser.

Enterpriseret:
Ellers kan du jo fortælle om den gang du gik under navnet "Cybermike" eller "Ekimrebyc"

Det gør jeg skam stadigvæk, mit website og personlige blog hedder stadig ekimrebyc.dk / cybermike.dk

Enterpriseret:
og dine servere blev tømt og alt postet online. ;)

Det der har så aldrig været sket, det er korrekt at der engang var nogen der downloadede alt indholdet på min (ellers offentlige) hjemmeside og påstod at de havde stjålet mit homedir ... hvilket ikke var tilfældet.

Derudover så kvalificerer  mit homedir netop til at bruge udtrykket "mine servere blev tømt" :-)

Grunden til at jeg ikke meldte mig var at knægten tydeligvis er ude efter IT Kriminelle personligheder, og det kan jeg "desværre" ikke prale af at have været. 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)