Hej
Du kan gøre dette i AdWords, i Analytics eller via lidt scripting på dit eget site (og selvfølgelig via diverse 3. parts systemer). De 2 første metoder har dog nogle begrænsninger, men måske de er interessante alligevel.
Via AdWords: Opret en rapport af typen "Search Query Performance" eller på dansk "Søgestrengseffektivitet". Begrænsningen i denne metode er at Google, af uransagelige årsager, har valgt at lægge en stor del af søgningerne i en gruppe de kalder fx "1664 other unique queries". Dette gør at du kun kan se en hvis procentdel af de reelle søgninger, og for manges vedkommende gør dette rapporten ubrugelig. Men den giver stadig nogle meget gode ideer hvis du fx er på udkig efter negative nøgleord og så er det den hurtigste løsning for dig lige nu og her.
Via Analytics: Tag et kig på http://www.vdgraaf.info/filters-in-google-analytics.html under " What have Adwords searchers really typed?". Husk dog at opret det som en ekstra profil så du er sikker på ikke at komme til at lave rod i din eksisterende profil (se under "Using extra profiles"). Jeg har dog desværre erfaring med at den ikke kan spore konverteringer når dette filter er slået til. Men prøv det ad.
Via dit eget script: Du kan få den reelle søgefrase via referer, som du også selv skriver. Søgeordet som blev "trigget" i AdWords kan du kun finde ved at indsætte en ekstra parametre i URL'en i AdWords og så i dit script kigge på denne get-variabel. I AdWords kan du bruge "{keyword}" som en dynamisk parameter der automatisk vil blive udskiftet med konkrete søgeord der blev "trigget". Se http://www.ewhisper.net/blog/using-adwords-dynamic-parameters-in-links/ under "What keyword triggered the ad?" for mere info om dette. Nu har du så de 2 parametre som du efterlyste, så er det jo en smal sag lige at gemme dette ned i en tabel.
Overvej eventuelt også at sammenkæd denne data med, konverteringsdata, antal sidevisninger, tidsforbrug på sitet o.l. som gør det endnu nemmere for dig at se hvilke nøgleord der er mest profitable.
Håber det kan bruges og var til at forstå :)