Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man køber et firma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 189
Fra  Eveningstar Skrevet kl. 04:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Hvordan regner man ud hvad et firma skal koste når man ønsker at købe en firma. Den har en del faste kunder men det er jo ikke sikker at de vil blive ved med at være der når det kommer ny ejere.

hilsen Bjarne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03

Ja den med om kunderne forsvinder er jo et vanskeligt spørgsmål - specielt hvis ejeren er vigtig. I så fald kan det være en mulighed at lade ejeren være tilknyttet en periode og prisen af hænge af, om kunderne rent praktisk flytter med (bliver i selskabet). Der er lidt om det at købe firma på Amino i : http://www.amino.dk/media/p/1552351.aspx 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 17. Jan 14
Fra  Eveningstar Skrevet kl. 11:39

Hej John

Det er et firma hvor omsætning kun er ejerens løn for det arbejde ejeren laver for sine kunder samt lide maskiner som bruges til det arbejde som udføres.

hilsen Bjarne

Fra Skive
Tilmeldt 17. Jan 14
Fra  Eveningstar Skrevet kl. 12:19

Der er en omsætning på 3-400000 kr og ejeren mener at prisen er på 150000-200000 kr med lidt maskiner og lidt lager.

hilsen Bjarne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12

det skal jo være noget du så ikke skal bruge fuld tid på, for så er det jo formentlig 3-400.000 kr minus givet nogle omkostninger og så er der nok ikke mere end 2-300.000 kr tilbage, og normalt vil man jo ikke gi meget for at få noget, man skal bruge fuld tid på, hvis lønnen svarer til en ufaglært arbejders for at være ærlig

Der er dog mange andre faktorer men hvis det kan klares på halv tid eller mindre, og kunderne ikke forsvinder med ejeren - så er det jo ikke helt urimeligt tænkt

vh john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32

Evening Star:

Der er en omsætning på 3-400000 kr og ejeren mener at prisen er på 150000-200000 kr med lidt maskiner og lidt lager.

Hvis omsætningen er 300-400.000 kroner, så er det ikke et firma han sælger men et job. Endda et job hvor man selv skal stille med værktøjet for at udføre det. Medmindre det kan udføres på meget få timer, så forstår jeg ikke grunden til at du overvejer at købe det.

Fra Skive
Tilmeldt 17. Jan 14
Fra  Eveningstar Skrevet kl. 14:24

Hej Tommy

det er fordi jeg tænker at jeg kan få mere ud af det end den gammel ejer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)