Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. medejerskab - og så kontanthjælp?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Wolff:
Mads: det har jeg skam læst, men det er jo lidt anderledes her, eftersom firmaet allerede er startet og har kørt i et år til den tid :-)

Jeg ved ikke, om der skelnes mellem kommende virksomheder og allerede eksisterende virksomheder på dét punkt. Der står jo også, at personen skal være til rådighed for arbejdsmarkedet, og så det jo ligegyldigt, om virksomheder er helt nystartet eller har kørt i længere tid, tænker jeg.

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Randers
Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Kronjyllands Hardballbane I/S Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun et bi-erhverv aften og weekend - og det er så fleksibelt, at det kan tilpasses efter andet arbejde, så tænker ikke, at det er her, problemet skulle opstå :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Grønlund:
Jeg ved ikke, om der skelnes mellem kommende virksomheder og allerede eksisterende virksomheder på dét punkt. Der står jo også, at personen skal være til rådighed for arbejdsmarkedet, og så det jo ligegyldigt, om virksomheder er helt nystartet eller har kørt i længere tid, tænker jeg.
der skelnes ofte ud fra, hvis man HAR virksomhed og har drevet den som det man levede af - så gives der sjældent OK til bibeskæftigelse - mens en der IKKE har virksomhed, lettere får OK til bibeskæftigelse.

Årsagen er, at hvis man har drevet virksomhed på fuld tid, så er der større risiko for at man til en vis grad forsætter med det på dagpenge - og A kassen har ingen større kontrol mulighed

Har man allerede CVR på det tidspunkt man vil på dagpenge - OG alligevel passet fuldtids lønmodtager arbejde ved siden af, så kan man jo dermed ha vist, at man kan passe sit CVR uden for normal tid - og så kan man nogen gange få lov at forsætte med CVR nu som bibeskæftigelse - men har man optjent dagpengene via ens CVR (eller ikke haft fuld tids et eller andet der kan bevises  - så vil kravet i princip altid være - luk det CVR.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Wolff:

Det er kun et bi-erhverv aften og weekend - og det er så fleksibelt, at det kan tilpasses efter andet arbejde, så tænker ikke, at det er her, problemet skulle opstå :-)

lyder godt - lad os høre hvad det ender med i alle fald

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)