Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forholde sig til vejledende priser fra leverandør?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan skal man forholde sig til hvis en leverandør i Danmark har vejledende priser for sine produkter og hvis andre forhandler sælger alle sammen efter disse priser for samme produkt og leverandør og man selv vil enten sælge det billigere eller dyrer?

Kan de nægte at forhandle med mig hvis jeg sælger billiger eller på nogen måder forhindre mig i handel eller samarbejde med dem?
og bør jeg sælge billiger eller følge deres vejledninger?  

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må sælge varerne til den pris du ønsker, da leverandørens priser er vejledende. Hvis de siger noget andet, er det konkurrenceforvridende

Fra startvaekst.dk:

Vejledende udsalgspriser

En leverandør må godt meddele vejledende udsalgspriser, hvis forhandlerne frit kan:

• fastsætte deres egne priser
  • give de rabatter, de ønsker
  • markedsføre deres egne priser.

Men leverandøren må ikke forsøge at påvirke forhandlerne til at tage en bestemt pris for varerne eller ydelserne. Så er der tale om bindende videresalgspriser, og det er forbudt.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00

Men må de gerne nægte at sælge til mig af den grund?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:50

Nej, det må de ikke. Hvis de gør, er det noget du bør anmelde til Konkurrence og Forbrugerstyrelsen: http://www.kfst.dk/Konkurrenceforhold

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 00:14

Presta:
Nej, det må de ikke. Hvis de gør, er det noget du bør anmelde til Konkurrence og Forbrugerstyrelsen: http://www.kfst.dk/Konkurrenceforhold

Men reelt kan de godt nægte at sælge til dig - det er jo blot et spørgsmål, om hvilken pris de mener du skal give :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:39

Leverandøren/producenten må ikke diktere priser, men de må frit bestemme hvem de handler med.

Føler leverandøren at du skader deres image e.a., ja så kan man forvente at de ikke er helt så interesserede i at sælge varer til dig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 08:03

Mihammed:
Men må de gerne nægte at sælge til mig af den grund?

Nej det må de ikke, men du kan være helt sikker på at de så vil begynde at genere dig på andre måde f.eks med lange leveringstider, fejl i dine leverancer, pludseligt udsolgte vare  ... osv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)