Jeg har modtaget afgørelser på nogle konkursboer, der er afsluttet efter § 143. Der er nogle kreditnotaer nu og min salgsmoms i dette kvartal bliver nok negativ?
Det er mange fakturaer og dem under, er det kr. 3.500,00, kan man bare lave kreditnota på. Den ene kunde ender på ca. kr. 40.000,00 og den anden ca. 20.000,00.
johnny du har masser af spørgsmål i mange tråde - som går på flere forskelige selskaber , nogen af dem i vanskeligehder selv og andre der som her har moms spørgsmål. Jeg forstår simpelthen ikke, at du tør regne med at få svar fra Amino brugere, men så megen aktivitet. Jeg synes det er helt galt, at du ikke betaler en fornuftig revisor for konkret råd rent ud sagt . Jeg er sikker på det samlet vil betale sig
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
johnny du har masser af spørgsmål i mange tråde - som går på flere forskelige selskaber , nogen af dem i vanskeligehder selv og andre der som her har moms spørgsmål. Jeg forstår simpelthen ikke, at du tør regne med at få svar fra Amino brugere, men så megen aktivitet. Jeg synes det er helt galt, at du ikke betaler en fornuftig revisor for konkret råd rent ud sagt . Jeg er sikker på det samlet vil betale sig
vh John
John - du burde få mindst 50 karma point for dette svar...- jeg kan blot ikke tildele
Finanskonto: Tab på debitorer debiteres beløbet ekskl. moms
Momskonto: Debiteres momsbeløbet
Grænsen er iøvrigt 3.000 kr. og ikke 3.500 kr.....
jep fornemt. Og de 3.000 kr som grænse er inkl. moms ikke?
Hvad med dem over 3000 - vel samme bogføring men ganske andet bevis for at de er tabt ( tabet kan konstateres endelig - at alle muligheder er opbrugt, inkasso, retslige skridt, debitorkonkurs, konstateret forsvundet m.m) - men ellers vel samme bogføring?
Og negativ salgsmoms i den forbindelse - opgives vel bare med et minus i momsangivelse under salgsmoms?
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jeg mener bestemt bare du skal spørge løs men med ganske mange halvkomplekse ? og med tidl dårlig erfarring med selskab som jeg husker det, så tror jeg, at jeg ville ha en revisor/økonomimand på bare externt. Jeg tror det kan gøres rimeligt og gi besparelse og ro - men jeg ville afgjort forstå ting selv først og fremmest - og derfor givet spørge løs :)