Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din daglige irritation?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 50
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du beskrive med få ord hvad der er mest irriterende i din dagligdag i forbindelse med din virksomhed?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Du går ud fra, at man HAR en daglig irritation. Det har jeg ikke. Sommetider bliver jeg dog mødt med dumme spørgsmål, som jeg alligevel ikke kan lade være med at svare på. Ok, så er det da også tit, at jeg føler, at jeg er bagud med det ene eller det andet. Døgnet burde have mere end 24 timer. Men dagligt? Nej. Så ville jeg nok stoppe.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 2. Aug 13
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 14:25

Hej. Det er da skønt at du ingen problemer har! :) TIllykke med det!

Jeg stiller spørgsmålet for at få flere ideer til et koncept jeg arbejder på, og da vi lever i et frit land, er det jo op til dig om du vil svare eller ej! :)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Set fra en filosofisk synsvinkel...

Et demokrati virker ofte på den måde at det er flertallet der bestemmer, og når mennesker som helhed vælger partner/forretningspartner ect. vil man normalt foretrække andre mennesker der matcher dine egne træk. Hvilke træk kan man man så vælge at inddele folk i, der er sociale og andre men en direkte målbar der til en vis grad afspejler erhvervslivet vil være IQ. Der er meget få med meget lav IQ, en meget stor gruppe med normal IQ, og igen en meget lille gruppe med høj IQ.

Dermed opstår der nogle uheldige situationer. Topledelser vælges tit af toppen og sidder i den tilsigtede position. Men store dele af en virksomheds drift og opbygning af beslutningsprocesser påhviler de almindelige medarbejdere. Der ofte vil opbygge et hieraki hvor de medarbejdere der ligner en mest altid vil stå forrest når der deles forfremmelser, løntrin og personale goder ud. Uden det er noget vi i samfundet omtaler, så vil du se at middelintelligente mennesker tit står med et valg som mellemledere. 1) De modarbejder og straffer medarbejdere med højere IQ/kvalififikationer, hvorved de selv vil fremstå som uundværlige. 2) De kan vælge at oplære de intelligente/højere kvalificerede så lederen derved sætter sig selv i en situation hvor andre (topledelsen) flytter den intelligente opi firmaets hieraki.

I så fald degraderer man sig selv, ved at oplære andre (der har øvrige styrker) i det man selv kan. Dvs. virksomhedens medarbejdere arbejder ikke nødvendigvis med samme mål, hvorved der opstår konflikter hvor demokratiet til vil vinde.

Lige pludselig står vi her med et samfund der fremelsker middelmådighed og opbygger systemer hvor middelklasse og middelmådige mennesker bliver forfordelt i forhold til lav og høj intelligente mennesker. De lav intelligente bliver parkeret på pension og bistand hvor man indfører regler så de KUN kan bryde ud af deres lavøkonomiske klasse ved at uddanne sig efter vilkår der er fastsat af mellemintelligente mennesker som er umulige at efterleve. De højintelligente klarer sig som regel lidt bedre, men er tit de første der må skifte job internt eller eksternt.

Hvis i vil se et eksempel i måske kan forstå...Guds søn Jesus (jeg er ikke specielt religiøs) havde sikkert høj iq når man for 2000 år siden skriver de 10 bud som måske er at betragte som verdens første lovsamling der fortæller hvordan alle opfører sig i forhold til hinanden. Jeg gætter på at afvigere fik dødsstraf, nemt og enkelt samfund med et minimum af administration. Når I ser og læser Karnovs lovsamling for Danmark må man ryste på hovedet over det omfang den udgør og spørge hvad der gør den bedre end de 10 bud. Jajaja jeg er da godt klar at samfundet udvikler sig og man kan rykke rundt på goder og rettigheder og pligter. Men ved at gøre det er vi ikke længere lige i samfundet.

For 30år siden kunne lavintelligente arbejde med ting de egnede sig til, de kunne lære håndværk, blive vicevært og andet og tjene anstændige penge. I dag har middelmådige politikere så indført regler om skolegang og specialkurser for al ting så de mennesker der sagtens kan arbejde og være gode mennesker, skal indrette deres liv efter nogle krav der er umulige at efterleve. Den dårlige snedker ville vælge at lave vinduer hele sit liv, men lige pludselig var han en klamhugger der blev skubbet ud af bedre uddannede snedkere der herefter stod med præcis det samme arbejde at udføre til 3 gange prisen plus borgerne betaler den mindre gode snedker bistand.

Lars det blev en lang forklaring, men er du sød lige at løse problemet lol

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 2. Aug 13
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 16:04

Hej Mr. A,

Det var nu ikke lige den type daglige problemer jeg regnede med at ruske op i! :-) ... Men lad mig prøve!

Fra min synsvinkel er et af de bærende problemer i din fremlægning den præmis at vi i samfundet ikke stoler på hinanden!
Hvis du står med to kandidater til et job, og du i forvejen har hørt om eller kender den ene, så er der overvejende sansynlighed for at det er den kandidat der bliver ansat. I den situation kan det faglige blive sat i baggrunden fremfor den personlige kontakt. Men som du selv er inde på, så er der også en frygt for at ansatte personer som er klogere eller smartere end en selv, for derved at gøre sig selv overflødig.

Det er vist det moderne 'Jeg'-samfund som vi skal gøre op med her! Hvis man indser at vi løfter bedre i flok, kan det også være at der i sidste ende kommer bedre forhold til en selv.

Men god pointe du har! Det sætter lidt tanker igang! :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:51

larsmw:
Jeg stiller spørgsmålet for at få flere ideer til et koncept jeg arbejder på, og da vi lever i et frit land, er det jo op til dig om du vil svare eller ej! :)

Hov, det var da ikke personligt ment :D

Fortell, fortell - det lyder spændende. Hvis du er mere specifik omkring, hvor du vil hen, giver jeg meget gerne mere respons.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:01

Mr. A:
Hvilke træk kan man man så vælge at inddele folk i, der er sociale og andre men en direkte målbar der til en vis grad afspejler erhvervslivet vil være IQ.

Hello Mister. 

Jeg er i enig et langt stykke hen ad vejen. Krage søger mage, og det er derfor mænd helst ansætter mænd. Dette kan jeg dog IKKE forestille mig er pga. IQ - det skulle da lige være, hvis det er mænd med lav IQ, som gør det. At IQ skulle være SÅ entydigt bestemmende for et helt lands gøren og laden, er jeg IKKE enig i. Som du selv skriver, er der sociale og andre - f.eks. evnen til samarbejde, well - jeg kan mærke, at mit indlæg hurtigt kan blive lige så langt som dit...

Men: Er dette noget, som dagligt irriterer dig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)